multi-bit sigma-delta-modulator

Q

qslazio

Guest
Jeg vil gjerne lage en SC sigma-delta-modulator med multibit (4bit) quantizer (med blits ADC) foran banen. Jeg lurer på hvor stor makt 4-bits quantizer vil forbruke. Og vil det dominere i den totale strømforbruket modulator? Takk qs

Ja, det kan dominere det totale strømforbruket, fordi en 4-bit flash ADC har rundt 15 komparatorer. Videre komparatorene kan trenge nøyaktige utformingen og samsvarende kravene, fordi mismatch i dem kan forvrenge linearitet av den samlede gjennomføringen. Eller du må bruke dithering, for å kompensere ikke-linearitet.

takket være radigital! Jeg vil gjerne vite om det er noen måte å oppnå 4-bits kvantisering med relativ lavt strømforbruk.

Det avhenger av spec av SD ADC så vel som det er arkitektur - det er noe generelt svar om intern ADC vil dominere strømforbruket. Men i min erfaring, er den interne quantizer ikke den viktigste bidragsyter til det totale strømforbruket. Vanligvis OTAs i loop filter (spesielt i første integrator) forbruker mer strøm. Sendes kravene til lineariteten til interne ADC i kvantisereren er ikke veldig strenge, fordi det er i sløyfen, slik at det er feil er støy-formet. Lav hysterese er en viktigere deretter utlignet. Men linearitet av tilbakemeldingene er svært viktig, er så vanligvis spesielle teknikker brukes til å forbedre den.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back