Multi-vdd design

K

kimthi

Guest
Hei alle,
Behage hjelpe meg!
Jeg vil vite om flere vdd biblioteket.
Hvor mange spenningsnivå er det i hvert standard celle?[Ikke inkluderer: spesielle standard celle]
Power gating bryterne er brukt i flere vdd design => det til?

Takk,

Du kan ha et ubegrenset antall forskjellige vdd forsyning i design.

For flere vdd design, har du nivå shifter å koble mellom 2 ulike makt domene.Så i nivået shifter cellen, vil du ha 2 forskjellige strøminntak koble til ulike strøm.

Jeg tror makt gate bryteren brukes til å deaktivere visse kjerneområde som opererer på visse strøm domenet når denne kraften domenet ikke er i bruk for å spare strømforbruk.Jeg tror konseptet er noe som klokke gate for å slå av visse klokken tre som ikke er i bruk.

Håper dette hjelper.Takk.

Takk,
Ya, har nivået shifter 2 forskjellige strøminntak koble til ulike strøm.
Isolasjonen cellen er plassen mellom flytende poeng.

Jeg betyr:
Standarden celle som er mest i multi-vdd design.Hvor mange strømforsyning på dem?
Har alle de vanlige cellene to eller flere strømforsyning?

- Regards,

Kanskje jeg ikke forstår spørsmålet ditt klart.

Normal standard celle skal bare ha 1 strømforsyning.Denne standarden cellen hadde blitt karakterisert bruke 1 strømforsyning.

La oss si at designen har 3 effekt domene (A, B og C)

type 1 standard celle blir plassert i kraft domenet A. Denne standarden celle vil ha 1 power port koblet til strøm nettet A. Og det samme med B og C.

Så for sammendraget, selv om du er i multivdd design, den normale standard celle (floppen, buffer, MUX, huggorm) skal bare ha 1 strømforsyning.

Det kan blandes Vt (terskel) Celler i design.Er du sikker på at du snakker om flere vdd og ikke multi Vt celler?
Kr,
Avi
http://www.vlsiip.com

Celler alltid ha en strømkilde.Multi VDD har mange makt øyer, men alle cellene i øya har en strømkilde

MultiVT derimot, kan du blande High and Low lekkasje celler ...de fortsatt har en strømkilde

Hva AON celle?Er det always_on celle?
Vi bruker det i flere vdd design?
Funksjonen til AON celle, oppbevaring floppen, makt gating brytere og gjøre det mulig nivå shiter?
Vet du om dem?Plz fortelle meg ...

hei kimthi,Quote:

Hva AON celle?
Er det always_on celle?

Vi bruker det i flere vdd design?

Funksjonen til AON celle, oppbevaring floppen, makt gating brytere og gjøre det mulig nivå shiter?

Vet du om dem?
Plz fortelle meg ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back