Multiconductor problemer!

G

grandizer

Guest
Kjære
Jeg har for å simulere en multi conductor struktur dannet fra 3 parallelle ledninger for beregning av Modal karakteristiske impedans Z0.
Kabelen har dimensjonen w, linjeavstand med s, og har en tykkelse t, og en høyde h over en felles plate (conductor nummer 4).
Jeg starter ved å tilordne en bølge port (inneholder alle tverrsnitt av ledningene) for struktur og jeg foreslått 3 moduser per port.
Også jeg definert en terminal linje fra hvert leder til jord.
Løsningen er ikke sammen
Trist.
Jeg har manuell meshing men ingen sjanse ..
Jeg endret grensen fra Pec til endelig ledningsevne også jeg opplevde det samme problemet.
Når jeg løste for porter bare jeg etablert en uforutsigbar resultat for Z0?
Plesae kan noen hjelpe meg ...
Takk

Det høres ut som du har noe som kan likne en differensiell CPW med bakken flyet.

Se inn i elektronisk hjelp i "regnestykket for impedans" område, og jeg tror du vil finne et nyttig discussiion.Ta hensyn til både impedans linjer og form av impedans utregning, Zpv, Zpi osv.

Jeg mistenker at du kanskje finner ut at du trenger å undersøke mer enn de første tre moduser.

Ikke gi opp, bør du kunne få det til å fungere.

Kjære .. Takk for svaret ditt, faktisk jeg prøver å forenkle problemet til 3 conductor like linjeavstand og har samme høyde h, men den virkelige sak 5 dirigenter linjeavstand s1, s2, .. s5 og høyden er h1, h2 , h3 .., h5 hhv.
Også hva jeg forventer at problemet bør være gjensidig
dvs. sperrende karakteristiske impedans Zvi fra begge porter (1 og 2) skal være den samme.
Men i mitt tilfelle jeg ikke får resultatet ..
Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back