Når drar du opp en linje?

J

jbs87

Guest
Jeg er ikke sikker på om dette er en analog eller digital spørsmål.Jeg vet at for en I2C linje, må du trekke opp SDA og SCL.Hvilke andre linjer har du å trekke deg?Noen fortalte meg at du må trekke opp linjene som kommer fra åpen kloakk.Generelt, hva er retningslinjene for å trekke opp linjer?Thnx for alle svar

Ja.Generelt for I2C du ville bruke en 4.7K motstand til å trekke opp hver linje.

I forhold til andre typer linjer, alt med et åpent kollektoren eller åpne avløp ville trenge en pull-up om du vil konvertere utgangen til en spenning som skal brukes for å kontrollere noe.Hvis "linjene" er mikrokontroller utganger eller TTL logikk utganger så du kan bruke noe sånt 10K ohm eller 4.7K.Ikke bruk en for liten verdi eller du avfall makt.Men ikke bruk en for høy verdi eller den tingen som du har koblet til utgang kan laste ned trekk-opp for mye, og spenningen vil slippe.

En god tommelfingerregel er å sikre at alle innganger er teminated liksom.Den enkleste måten å gjøre dette på mikrokontrollere er å gjøre alle ubrukte pinner satt som utgang.Eller hvis du vil, kan du angi dem som input og koble dem til strømnettet spenning eller bakken.(noen sier 5 V er bedre enn grunnen for dette, men jeg vet ikke)

jeg dont overveie er åpen renne utganger brukes generelt ...
den trekker opp er i hovedsak for åpen kollektor systemet ....

Det er usanne.Open drain er FET tilsvarer åpen kollektor.Mange moderne ICs som mikrokontrollere bruk FET type utganger stedet for bipolar teknologi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back