P
priestnot
Guest
Ok her er problemet mitt:
Jeg må prøve 8 digitale signalet (H = 5 V L = 0V) på minimum hastighet 80MHZ.
Jeg bruker et høyhastighets mikro kontrolleren (C8051F131 fra Silicon Laboratories) med ≈ 100MHz eller ≈ 80MHzcrystal.
Signalene som jeg ønsker å prøve er koblet til ett av 8 bit portene på kontrolleren.
Så langt så bra ...
Problemet er at jeg må sende dem til en verts-PC for å behandle dem.
Det jeg trenger å vite er hva som er maksimal hastighet (baudhastighet) til en seriell port?
Kan jeg sende 8bits ved en frekvens på ≈ 100MHz eller ≈ 80MHz?
Jeg tror at det vil være umulig.
Så hva er mine løsninger?
Bruke en USB2.0 Micro-kontrolleren?Men da må jeg få driverne for PC, og jeg vet ikke hvordan du gjør det, er det noen øvelser for det?
En annen løsning er å bruke en seriell til USB omformer som ftdi eller Texas.Men jeg tror at hastigheten begrensning er det samme som en vanlig seriell port.
Den endelige løsningen er å bruke noen slags buffermuligheter systemet.
Hvis hastigheten for prøvetaking er større deretter seriell port speed dens mulig å fylle opp bufferminne Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?
Finnes det eksterne minnet som aksepterer lese og Wright samtidig?Og har 2 serielle porter for lese-og én for Wright?
Kan jeg bruke det interne data hukommelse å gjøre bufringen?
Hvis hastigheten for prøvetaking er større deretter seriell port speed dens mulig å fylle opp bufferminne Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?
Er det noen annen løsning?
Hvis du har noen ideer eller kommentar til min løsninger vennligst fortell ...
Jeg må prøve 8 digitale signalet (H = 5 V L = 0V) på minimum hastighet 80MHZ.
Jeg bruker et høyhastighets mikro kontrolleren (C8051F131 fra Silicon Laboratories) med ≈ 100MHz eller ≈ 80MHzcrystal.
Signalene som jeg ønsker å prøve er koblet til ett av 8 bit portene på kontrolleren.
Så langt så bra ...
Problemet er at jeg må sende dem til en verts-PC for å behandle dem.
Det jeg trenger å vite er hva som er maksimal hastighet (baudhastighet) til en seriell port?
Kan jeg sende 8bits ved en frekvens på ≈ 100MHz eller ≈ 80MHz?
Jeg tror at det vil være umulig.
Så hva er mine løsninger?
Bruke en USB2.0 Micro-kontrolleren?Men da må jeg få driverne for PC, og jeg vet ikke hvordan du gjør det, er det noen øvelser for det?
En annen løsning er å bruke en seriell til USB omformer som ftdi eller Texas.Men jeg tror at hastigheten begrensning er det samme som en vanlig seriell port.
Den endelige løsningen er å bruke noen slags buffermuligheter systemet.
Finnes det eksterne minnet som aksepterer lese og Wright samtidig?Og har 2 serielle porter for lese-og én for Wright?
Kan jeg bruke det interne data hukommelse å gjøre bufringen?
Er det noen annen løsning?
Hvis du har noen ideer eller kommentar til min løsninger vennligst fortell ...