Nåværende souce vs Voltage kilde

• Thread starter electronics_sky
  • Start date
E

electronics_sky

Guest
Hei, jeg har et veldig grunnleggende spørsmål ønsker å søke en god illustrasjon forklaring. Jeg ønsker å representere produksjon motstand av en analog modell ved hjelp av spenning kilde i serie til en motstand, men jeg har blitt fortalt at modellering produksjon motstand ved hjelp av en aktuell kilde parallelt med en motstand er en bedre måte. Dette har ført meg til å tenke på foundamental teorien strøm og spenning kilde som jeg har lært i løpet av min freshman tid. Jeg håper noen kan forklare for følgende: 1. Hva er forskjellene mellom nåværende kilde og spenning kilde? 2. Hva er fordelene ved hver av kilden attraksjon? 3. Bør vi vår modell utgangsimpedans med en strøm / spenning kilde? HVORFOR? Takk for den hyggelige hjelp.

[size = 6] gjeldende kilde Vs spenningskilde [/size] gjeldende kilde alltid gi en konstant strøm uavhengig av lasten koblet over den. Så hvis jeg øker motstanden spenning over det vil øke og vice versa. etter Ohms lov Mens for en spenningskilde spenningen over lasten er koblet over den forblir konstant og strømmen gjennom det vil endre som u forandre motstanden. [Size = 6] modellering [/size] hvis ur målespenning over en resister (parallell) u modell utgangsimpedansen som en spenning kilde mens i tilfelle av en Opamp strøm er modulert i feedback motstander inntil spenning på-ve terminalen er lik + ve terminalen. Her utgang måles langs forgrenet banen for gjeldende kilde I aktiv enhet gjeldende i det er modulert dermed de fleste enhetene fungerer på spenningskilden [/u]

men jeg har blitt fortalt at modellering produksjon motstand ved hjelp av en aktuell kilde parallelt med en motstand er en bedre måte.
Hvorfor? På et abstrakt modellnivå, begge kretser er simpelthen ekvivalent. Modellering en reell enhet, ville jeg velge den modellen, som er nærmest til det virkelige problemet. En vanlig avløp utgangstrinnet kan bedre beskrives som en spenningskilde med serie impedans, mens en felles kilde utgang er nærmere til en aktuell kilde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back