nærhet og distanse måling

• Thread starter thebiggestbangtheory
  • Start date
T

thebiggestbangtheory

Guest
Hei alle, jeg er en nybegynner til dette forumet og hands-on elektronikk generelt. Jeg prøver å identifisere et kit som kan hjelpe meg å bygge et system som kan gjøre nærhet måling sammen med retning. Jeg har gått gjennom noen av tilbudene fra ulike produsenter som selger ultrasoniske nærhet sensorer og liknende (ping). Jeg leter etter noe som vil være i stand til å måle avstand, samt relative retning. Kan noen vennligst peke meg i riktig retning? Mine krav er som følger: 1) Trenger du en sensor for å måle hvor langt en annen sensor er og i hvilken relative retning (kanskje et svar i form av grader ..) 2) Vil du ha en pålitelig teknologi 3) Må interfaceable med en PC Takk på forhånd,-B

Hei alle :) Noen ideer, var jeg ute på Senix ultrasoniske produkter, men problemet jeg kan ikke synes å få mine tanker surret rundt er hvordan man skal regne ut relative orientering. eksempel: Jeg kan ha fire ultrasoniske sensorer, 3 plassert slik endene av en trekant og en i Tyngdepunktet. deretter gjøre hver og en av sensorene plassert på hjørnene, avgir en puls som vil bli plukket opp av en i th Tyngdepunktet, men jeg kan ikke finne ut hvordan å bestemme relativ retning. noen ideer / kommentarer / pekere er verdsatt. PS: en vill tanke .. Jeg har hørt om retningsbestemte antenner arrays .. kan noen foreslår at hvis dette er en anstendig mulighet eller et villspor

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back