Nødvendig Ideer for Biomedical prosjekter

A

ananth_bme

Guest
Hei, jeg inn det siste året av min BE i BME. Jeg jus ønsker å gjøre noe nytt angående min siste års prosjekter. Kan noen vennligst hjelpe meg?? Takk på forhånd, hilsen, Ananth

For noen ideer, Google: biomedisinsk FYP siste året prosjekt Ken

Jeg fikk ikke få noen nyttige prosjekter: (For apné skjerm, kan u pls sende meg detaljene??

1. Med mindre du ønsker å bli spammet av spybots, vil du redigere ditt innlegg og fjerne deg e-postadresse. 2. Møteplassen er ment for svar bli lagt ut her, for din fordel nå, og for andre i fremtiden. 3. I Google'ing> biomedisinsk FYP siste året prosjekt

Jeg må ny ide .... å lage en biotelemetry system basert på GPRS transreceiving. Men kanskje jeg vet hvor du skal få ressurser til disse ... liker det modem kinda å bruke?, som PIC jeg kan bruke? , Hvordan overføre kjøpt biosignal fra forsterkere til GPRS-modem eller telefon, etc. pls Hjelp .... ananth:)

Stort prosjekt. Start på begynnelsen. Hva vet du om noen av trinnene? Hvilke biologiske parametere vil du måle? Hva sensorer vil du bruke til å måle parametrene? Hva instrumentering er du kjent med å konvertere sensoren utganger til en strøm / spenning / frekvens signal? Hva mikro-kontrollere er du kjent med? Hvilke programmeringsspråk vet du? Alt dette før du selv komme til GPRS punktet. Ken

jus skal begynne frm en enkelt parameter, EKG ... ll b bruke LM324 IC basert forsterker ... også tenker på å bruke PIC 16FXXX

En LM324 er ikke en god forsterker for dette formålet. Google: instrumentering OPAMP EKG Jeg er ikke en PIC bruker så du blir nødt til å bestemme chip som har tilstrekkelig hastighet, ADC inndataområdet og lagring for behandling innspill og generere output. Ken

Start med å skrive en bruker historien om kravene. Definer brukeren og eventuelt andre interessenter, hva blir brukt til å løse dagens problem og hva fordelene med det nye systemet vil bli. Hold ut av løsningen domenenavn til du har en veldig god forståelse for kravene

For å være ærlig i jus vil fullføre proj å få min grad ... så hjelpe meg med kravene til telemetri system

Formålet med prosjektet er å trene og teste dine ferdigheter til å løse et problem på en strukturert måte. For å begynne må du spesifisere krav (og omfanget) for telemetri system: Input data format (ISO-modellen) Output data format (ISO-modellen) Update sats Feilkorrigering Transmission avstand Enkel eller flere klienter (adressering)

@ Ananth .. først av alt telemetri baserte prosjekter er ikke nytt i biomedisinsk engg. Det er normalt atleast ett prosjekt per år på telemetri i college jeg var ferdig engg fra (Mumbai universitet) og som en generell trend for slik BE prosjekter, de fleste studenter ender opp med etterbehandling bare telemetri delen eller signalbehandling delen, som betyr å fullføre dette prosjektet vil du ha til arbeidet en ** off. Jeg antar er du i TE akkurat nå. Hvis du ønsker å gå videre med prosjektet, begynne å jobbe på schematics fra nå og utover da dette er et stort prosjekt. Snakk med dine professorer og sørge for at de kan hjelpe med dette (minst én seksjon). For komponenter sjekke katalogen til din lokale komponenter butikken. Sjekk hva de har, og deretter bestemme hva du kan bruke. Riktig komponenter (bransjestandard) kan være vanskelig å få lokalt. For EKG del google opp for 'åpen EKG-prosjektet ". Sjekk ut deres arbeid. Finn en enkel analog krets og forsøke å gjennomføre det med hell før halvveis scenen. Ett medlem av gruppen din (forutsatt at du har en - vi hatt min 2 / max 3) skal jobbe med den digitale delen hele veien. Jeg har ingen idé om GPRS, men du kan rådføre noen professor fra elektronikk / telecomm delen. De kan også gi deg råd om eventuelle annen teknologi enklere enn GPRS, og som de er komfortable med.

Jeg valgte GPRS coz det vil ha lang avstand overføring enn noen andre ... også jeg er nt i noen signalbehandling del. jus skal anskaffe, sende, motta n vises i en PC ... kan bruke Java-baserte frontend

Ananth ... Actullaly jeg gjorde et prosjekt som samme konseptet ... om mulig ta kontakt med meg, vil jeg foreslå at du ... (Skumar_r1@yahoo.co.in)

Jeg gjorde "Biomedical Sleep induser". Det var et enkelt prosjekt. Jeg gir deg en kort beskrivelse; Tackle søvnløshet ved å tukle med de grunnleggende elektroniske komponenter og omforme dem til en enhet. Denne mini prosjektet genererer type geo-magnetiske-felt og det hjelper hjernen omgitt av et ideelt miljø for en sunn sleep.I også henvise deg en link, [URL = http://abiomedicalengineer.com/] biomedisinsk ingeniør [/ URL ]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back