Nødvendig simulering sjekk PFD / CP?

B

boshiouke

Guest
Hvis min simulering inkluderer bare PFD, CP og loop filter komponenter hva simuleringer må jeg kjøre for å være sikker på min PFD / CP fungerer bra?Jeg
har kjørt fase sveiper mellom 2 identiske frekvenser går til PFD og plottet gjennomsnittlig integrert CP output gjeldende g. fase forskjell å se til døde sonen.Forutsatt DC analyse for CP gjeldende samsvarer ikke over spenning variasjon og temp er allerede tatt hånd om, hva andre simuleringer må jeg kjøre for kombinasjon av PFD / CP?Setter pris på kommentarer!

Du er nesten fullført.I noen PFD / CP kombinasjoner inntastingsfeltet Pulse Width til PFD trenger minst tid.Også hvis fase forskjell tilnærminger pulsen bredde noen nonlinearity kunne happen.That er ikke noe problem fordi det ikke er en låsing punkt.

Fase støy eller jitter er nødvendig for fase støy regnestykket.Også timing jitter fordi VDD støy ytterligere pracical problemet.

Takk, rfsystem.Jeg
har lest mye av dine innlegg på PLL / døde sonen, og de
er ganske nyttig.

La meg gjøre at jeg forstår.Så i utgangspunktet når de døde sonen problemet er tatt hånd om av feiende inn fase forskjell, simuleringen for PFD / CP er helt ferdig.Er det riktig?Vel, selvfølgelig, jeg må også simulere fase noice fra PFD / CP.

Ja, grunnen til at linearitet er viktig i dag fordi sigma-deltaet moduleringshjul gjør fase perturbations.Støy fequency forme skift støy i området der den er filtrert ut av de analoge loop filter.Den nonlinearity krenke frekvens forme effekt.Støyen kommer opp i frekvensområdet hvor loop gevinst og analoge filteret ikke hjelper.

Takk for svar.Jeg har et spørsmål om plottet av CP gjeldende g. fase forskjell.Er kurven skal være symmetriske mot både x og y-aksen?Hvis ikke, hva gjør det si om designen?Dessuten, når fase forskjellen er null, er gjennomsnittlig integrert CP gjeldende skal være null?Mitt inntrykk var å hindre VCO fra drivende, CP er å produsere viss mengde strøm selv når den
er låst, dvs ingen fase forskjell.Hvis dette er tilfelle,
vil den gjennomsnittlige integrert CP gjeldende bør ikke være null da.Er det riktig?

I de fleste tilfeller kan du ikke unngå en liten unsymmetric atferd.Det er fordi UP od NED gjeldende ikke er lik eller dynamiske søkeord er ikke perfekt.Prøv å gjøre både statiske og dynamiske søkeord.Hvis begge samsvarer ikke perfekt den resulterende referanse anspore er høyere.Du kan gjøre en FFT av gjeldende i låst tilstand (null charge), beregn gjennom det analoge filteret, konvertering i fase domene (1 / s) i VCO og du får henvisningen anspore.

Antallet spesifikasjoner for chargepump og detektoren avhenger av systemets bruk.Spør fyren som gir deg ordre.

Takk for svar.Spørsmålet mitt er, er ikke det sant at du faktisk må ha visst Aktuell puls på charge pumpen output @ null fase forskjell for PLL å arbeide?Hvis svaret er ja,
vil ikke det bety at i CP Aktuell g. ΔΦ tomten kurven skal IKKE krysse (0,0) poeng?Takk.

Effekten er litt annerledes.Den fase / frekvens detektor gir et minimum puls bredde for en av de ouput pulser hvis fase forskjellen er nonzero.Så enten opp eller ned nåværende går til minimum puls lengde.Hvis fase forskjell er null både pulsene er aktive.Hva går gjennom null er summen av de positive opp og negative ned gjeldende.Btw på null fase pulsen bredden er ikke lik den laveste pulsen med, men litt lenger.Det er fordi logikken gate som gjør tilbakestillingen puls innenfor fase / frekvens detektoren har nog.Dette er litt tregere til begge kanter stiger samtidig i stedet en allerede høy.Du kan som ved

TUP = Tmin TMD * (t / TMD SQRT ((t / TMD). ^ 2 1))

der Tmin er minste puls bredde og TMD er forsinkelsen forskjell på nog mellom både veksling og kun en inngang veksling.

Har det!Thanks a lot.

Btw, når en PFD / CP fungerer @ 30Mhz Fref, for det å arbeide @ mye lavere frekvens, sier 30KHz, bredden på reset puls bør gjøres bredere følgelig riktig?Men hva er konsekvensen av en lengre tilbakestille puls?Er det en tommelfingerregel for en skikkelig tilbakestille puls bredde? (Hvis du vet publikasjonen som snakker om det) Jeg antar at de lavere bundet for å unngå død sone, riktige?Hva er øvre bundet da?Takk og setter pris på det!

Beklager jeg ikke funnet noe nyttig materiale.Jeg prøver selv å modellere effekten.Det er mye raskere enn å google rundt.Slik modell ladenivået-pumpe Aktuell som bryter kontrollert gjeldende kilde med litt stigning og fall tid.Å gjøre det enklere å starte med lik stige og falle, men forskjellig for opp og ned.Deretter gjør likninger.

The settling beskrives med én stav.Så du får IUP = IUP0 * (1-exp (t / TRFUP))

Hvis minimum puls ikke føre til fullstendig settling for gjeldende gevinsten vil bli redusert til null fase.

Så Tmin bør være en faktor høyere enn TRFUP.Noen der mellom 2-5 er ok.Jeg har lest at et sted, noen ganger.

Det er lettere for meg å minne matematikk.

Takk igjen.

Jeg bare lurer på, hvis en PFD / CP virker fint w / o døde sonen @ 30MHz, er det noen grunn at den kanskje ikke fungerer eller kjøre inn døde sonen problemet @ 30KHz?Dessuten
er jeg ikke sikker på om jeg fikk svar på mitt forrige spørsmål, som er "den øvre bundet for tilbakestillingen forsinkelse"?Takk en samling!

Øvre bundet defineres av gjeldende støy.Hvis chargepump er aktiv den injiserte støy i loop filter.Også referanse Ringvirkningene er litt høyere.Så handelen mellom linearitet og støy bidrag.

På 30kHz er det ikke nødvendig å endre noe.Støy bidraget er mindre.Men filter er tregere.At handelen avhenger yout hull loop arkitektur.

Takk igjen for innspill.

I Wolaver's PLL boken p.63 han nevnt PFD i høyfrekvent drift, der han snakket om maksimal nytte frekvens for en PFD, minimum varighet State 2 for en tristate PFD og maksimal fase innenfor lineær rekkevidde.Spørsmålet mitt er, for en PFD å anse "arbeid", gjør sitt lineære område å dekke hele 360 graders @ PFD høyeste Fref?cuz synes det for meg at PFD vil alltid ha en NONZERO varighet i State 2, hvilke resultater som lineære område kan ikke dekke hele 360 grader.Er det riktig?Problemet er når jeg kjører PFD på ulike frekvens, det gjør det synes å dekke hele 360 hvis du kjører under visse frekvens, utover det vil ikke.

Takker for innspill.

Driftsfasen omfanget er begrenset av minimum tilbakestille tid og noen små ekstra forsinkelse.Så ved høyere frekvenser fasen utvalg i radianer er mindre enn 2 * pi.Effekten på PLL-krets er at settling er mindre så lenge PLL holdes innenfor fase rekkevidde.Slik at den ikke brytes.Det PLL wrpas det settling er lengst.

Linearitet er ingen sak ved høyere fase forskjell.Det er bare viktig rundt låsing punkt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back