N-Chanell MOSFET PSMN2R0-60ES Droping for mye spenning over det

A

ahsoopk

Guest
Hei alle, jeg bruker PSMN2R0-60ES NXP N-MOSFET som bryter for 50V supply, jeg har fått 10K motstand fra 50V til Tor og NPN transistor gjør spenning divider med 10K motstand å kontrollere veksling av Gate spenning. Drain av MOSFET er på 50V. nå med ut noen last tilkoblet dråpe er 3,5 spenningen over drain og source .. kan noen kropp hjelpe meg å sortere dette ut renne til kilden motstand 1.8mOhm hilsen, ME

Kjære ahsoopk Hei Det betyr at MOSFET ikke er i metning regionen perfekt. hva er din drain å levere lasten? eller kilden din last? er din kilde, jordet! Hvis ja, og hvis du ikke har noen belastning i tømme, kan jeg si til deg, at din MOSFET er i farlig situasjon, og at spenningen over DS junction er sant !!!!!!!!!!!!! ! Det betyr at du gjorde din MOSFET, kortslutning. Beste hilsen Gullsmed

takk Gullsmed kilden ikke er jordet, og legg ved kilden kan variere mellom 100mA til 33A, men også ved 100mA slipp er 3,5 V fra drain til source Tror du holde Vgs samme som Drain kan forårsake dette eller kan bidra til dette

Kjære ahsoopk Hei Hvis du ønsker at din MOSFET bli metning, bør du gi 15 volt over GS veikryss. kan du bruke en MOSFET driver som IR2113 eller IR2110 Eller IR2130. (Du trenger en bootstrap driver, som du kan se at i MOSFET driver integrerte kretser. Vennlig hilsen Gullsmed

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back