Ned HELP om Parallellport Grensesnitt ....

A

AEL

Guest
Elo, thanx ..Jeg har allerede et program i "C " som kan direkte skrive en byte eller ord i parallellport ...Men da jeg brukte "Borland C Builder 6" utdataene kommandoen støttes ikke i "Borland C Builder 6" .....vet du hvordan du tilkopling jeg bare ønsker å skrive en byte direkte inn i paralle porten ....bruker "Borland C Builder 6" og et operativsystem Windows XP!Håper u vil hjelpe meg ....

Hei

Du kan bruke IO.DLL, Inpout.dll, eller noen dll som bruker PC-driverne indirekte tilgang til LPT.Jeg tror at IO.DLL er best her.

Jeg har mange IO.dll men det er svært dificult å forstå ...og også det er feil med det spesielt de uløste eksterne feil ...har du det beste DLL som lett kan forstås og funksjonelle ...frisk jeg prøve denne linken http://www.entechtaiwan.com/tools.htm men dificult sob .... hjelpLagt etter 1 minutt:Jeg har mange IO.dll men det er svært dificult å forstå ...og også det er feil med det spesielt de uløste eksterne feil ...har du det beste DLL som lett kan forstås og funksjonelle ...frisk jeg prøve denne linken http://www.entechtaiwan.com/tools.htm den TVicPort men dificult sob .... hjelp

Hei

Gå til www.geekhideout.com / iodll.shtml og nedlasting IO.DLL, det fungerte for meg å bruke både VB6 og C , jeg ville bare se om det virkelig fungerer eller ikke, og det gjorde det.

www.geekhideout.com / downloads / io.zip

C / C Prototypes
void WINAPI PortOut (short int port, char data);
void WINAPI PortWordOut (short int port, short int data);
void WINAPI PortDWordOut (short int port, int data);
char WINAPI PortIn (short int port);
short int WINAPI PortWordIn (short int port);
int WINAPI PortDWordIn (short int port);
void WINAPI SetPortBit (short int port, char biters);
void WINAPI ClrPortBit (short int port, char biters);
void WINAPI NotPortBit (short int port, char biters);
short int WINAPI GetPortBit (short int port, char biters);
short int WINAPI RightPortShift (short int port, short int Val);
short int WINAPI LeftPortShift (short int port, short int Val);
short int WINAPI IsDriverInstalled ();

Hvis du vil bruke IO.DLL med Visual C / Borland C , etc, må du bruke LoadLibrary og GetProcAddress.Ja, det er mer som en smerte enn ved hjelp av en. Lib-fil, men på grunn av navnet mangling, det er den eneste pålitelige måten å ringe funksjonene i IO.DLL.Jeg har gått foran og gjort grovarbeidet for deg:

www.geekhideout.com / downloads / io.cpp
www.geekhideout.com / downloads / io.h

Bare lagre disse to filene og inkludere dem i prosjektet.For en Visual C , kan du legge # include "stdafx.h" øverst io.cpp ellers kompilatoren vil whine på deg.

Disse to filene ta seg av yrke LoadLibrary og alle nødvendige samtaler til GetProcAddress, gjør livet lykkelig igjen.

Den eneste skritt du må gjøre er å ringe LoadIODLL sted i begynnelsen av programmet.Pass på at du gjør dette eller du vil finne deg selv overfor alle slags interessante krasjer.

Lykke til

Elo

Kan du gi meg en enkel kode i Borland C Builder 6 .....bare sette palallel porten i 0x01.Er dette riktig uthavn (0x378, 1); Enn Again .....

Hei

Jeg har aldri brukt Borland C

Men jeg kan foreslå du laste ned DLPortIO, når den er installert, finner du to eksempler i sin mappe, en for VB, og den andre for MVC , var jeg jobbe med begge denne morgenen for å teste funksjonalitet, og jeg finner dem et godt utgangspunkt for både VB og C elskere.

Du kan laste ned setup fra her:

www.driverlinx.com / nedlasting / DlPortIO.htmLykke til

En WinNT/2k/XP Søknaden kan ikke skrive direkte til en I / O-port hvis du først installere en kernel modus enhetsdriver som utfører I / O, eller tweaks en Windows tilgangskontroll bits et sted som gir deg tilgang.

Jeg liker PortTalk.Det inkluderer en lett-å-bruke program kalt allowio at du kjører fra kommandolinjen.Det auto-installerer en driver, og deretter gir noen søknad midlertidig tilgang til utvalgte I / O-porter.Din vanlige inn / ut opcodes vil fungere.

Masse info på "Parallel Port Central", inkludert en link til PortTalk:
http://www.lvr.com/parport.htm

Jeg vet ikke mye om Borland's kompilator, men noen sa at det ikke inneholder noe lignende INP () eller outp (), og foreslo disse små funksjoner.Jeg har ikke prøvd dem selv:

Code:

int INP (int port)

(

__asm mov dx, [port]

__asm i al, DX

return _AX;

)void outp (int port, unsigned char data)

(

__asm mov dx, [port]

__asm mov al, [data]

__asm ut dx, al

)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back