negative tilbakemeldinger spørsmål (current mirror)

E

evilguy

Guest
kan noen gi korte begrep hvor å designe komparator i denne kretsen.Alt jeg vet, for denne kretsen bruke negative tilbakemeldinger forsikrer avløp spenning for både transistor (M1 og M2) har samme potensial.Dette er avgjørende for perfekt speil slik at IdM1 = IdM2.hvordan denne kretsen ansvar og riktige noden spenning?Jeg har prøvd å lese de negative tilbakemeldingene teorien, men jeg kan ikke relatere teori med denne kretsen.takk
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det er ikke komparator, er det en forsterker (i mange tilfeller er det OTA eller enkel CS-scenen).Ja, tjener det til å drenere-kilde potensialene for M1, M2 lik for perfekt matchende deres renne strømmer.Også denne CKT boost utgang motstand om Rout ~ A/gds2, A - gevinst på forsterkeren, gds2 - ledningsevne av M2.
Denne kretsen brukes svært sjelden, som regel Kaskode nåværende speilet, fordi negative tilbakemeldinger forsterker M3 kan lide av stabilitet problemet.U kan lese om CKT som dette i Razavi-eller Allen bøker.Hvis u trenger orienteringen, må OTA celle inneholde NMOs diff.pair (fordi CM område nær positive rail), mappe Kaskode eller aktiv gjeldende speil konfigurasjon.Under simuleringen er det nødvendig å finne stabilitet for tilbakemelding.

takk ...hvordan å sikre stabiliteten?hvis vin-for OPAMP er ikke lik vin the OPAMP utgang burde kontroll gate spenning på M3 å synke mer oppdatert, slik at vin-vil tilnærming vin .Systemet er i stabil tilstand når vin = vin-.Jeg forstår systemet.Men jeg dont vite hvor å designe OPAMP å gjøre denne typen arbeid.Hva er spec for OPAMP burde jeg design?

U've bare forklare prinsippet om negative tilbakemeldinger operasjonen, men stabilitet betyr noe mer.Den CKT er stabilt når på frekvens hvor open loop gain = 0dB den ekstra fase skift er mindre enn 180deg.Dette betyr at negative tilbakemeldinger aldri blir positiv.
Se eksempel på OTA for ur CKT.U vet ikke ur mål.Hvis Ibias av ur CKT er konstant, vil u ikke trenger stor båndbredde for OTA og u'll kan velge liten skjevhet gjeldende for det.Få av OTA er avhengig av ønsket Rout verdi.Hvis u trenger bedre PSRR bruke cascoding (f.eks mappe Kaskode OTA).
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

evilguy skrev:

kan noen gi korte begrep hvor å designe komparator i denne kretsen.
Alt jeg vet, for denne kretsen bruke negative tilbakemeldinger forsikrer avløp spenning for både transistor (M1 og M2) har samme potensial.
Dette er avgjørende for perfekt speil slik at IdM1 = IdM2.
hvordan denne kretsen ansvar og riktige noden spenning?
Jeg har prøvd å lese de negative tilbakemeldingene teorien, men jeg kan ikke relatere teori med denne kretsen.
takk

Du kan eloborate videre hvorfor denne wont arbeide?noen ligning kan være nyttig.1. etappe av OPAMP vanligvis differensial forsterker.er det virkelig bekymring som input er eller ve-ve?det ene kan være ve og den andre skal-ve.korrigere meg hvis jeg tar feil.

Ikke bekymre deg.Surianova er feil.
M3 er en felles avløp scenen, gjør det ikke inverteres fase.

[quote = "DenisMark"] Ikke bekymre deg.Surianova er feil.
M3 er en felles avløp scenen, gjør det ikke inverterer fase. [/ Quo

Ja, det er sant ..Jeg tenkte en NMOs.Det er ingen inversjon der.

henviser til vedlegget mitt ovenfor, hvis jeg vil desingn den OPAMP hva load kapasitans Skal jeg legge til OPAMP å kjøre.

Jeg tror da planlegge oamp, kanskje du kan vurdere kilden tilhenger som output fasen av OPAMP, og gjeldende speilet er en skjevhet krets, slik at ikke mer belastning kapasitans er nødvendig.

Rett meg om jeg gjorde noen feil.

@ RickLi
kan du forklare hvorfor vi ikke trenger lasten kapasitans hvis utgangsnivå er kilde tilhenger?

For over CKT lasten kapasitans er bare nødvendig for å løse problemet stabilitet.Stangen på i-inngang er høy frekvens fordi M3 former CD scenen.Enhet gevinst Hyppigheten av OTA er UGF = mill. / Cload, mill. - transconductance av input diff.pair, Cload - last kapasitans av OTA.Dominant pole (båndbredde) er pd =- 1 / (Rout * Cload).Gain er A = mill. * Rout.
I foreliggende sak Cload = CgateM3 hvis Cload er liten, parasitics stolper i neg..loop kan føre til ustabilitet.Ur Målet er en pole system og plassering av denne parasitics stolper ca 2 ganger ovenfor UGF.Derfor u nød å redusere UGF og addititional Cload eller liten mill. er requered.
Easy er Cload ikke requered hvis CgateM3 er stor, eller mill. er liten.

Opprinnelig lasten er porten kapasitans av M3.

Men hvis du tar med M3, kilden tilhenger, i OPAMP, utdata (kilde M3) er direkte tilbakemelding til vin-.Spørsmålet er å designe enhet-gain buffer dannet av OPAMP, med ikke mer belastning å kjøre.

Hvordan tror du?

RickLi skrev:Spørsmålet er å designe enhet-gain buffer dannet av OPAMP, med ikke mer belastning å kjøre.

Jeg mener, hvis kilden tilhenger M3 er inkludert i OPAMP og M1 og M2 er skjevhet krets, resultatet av OPAMP er kilden til M3, som bare kjører vin-.(M4 synes kan være ubetydelige når analysere stabilitet.)

1.Jeg tror du trenger større loop båndbredde.

2.7nA er ganske lite beløp.Selv om vin og vin-er tilnærmet kortsluttet, er det fortsatt kan bli noen små spenningsforskjeller mellom dem, noe som kan føre til et lite misforhold mellom direktemeldinger.

3.Jeg forstår ikke spørsmålet ditt.Jeg tror kanskje du kan finne ut svaret ved å kontrollere driften regionen hver enhet.

RickLi skrev:3.
Jeg forstår ikke spørsmålet ditt.
Jeg tror kanskje du kan finne ut svaret ved å kontrollere driften regionen hver enhet.

1.Jeg tror at når forholdet er større, blir forskjellen mellom vin og vin-mindre, kanskje på grunn av skjevhet tilstand, og det gjør den matchende bedre.

2.Ja, for en OPAMP med VOUT koblet til vin-er loopen gevinst (omtrent) den åpne sløyfe gevinst av OPAMP.Jeg sa "lag" fordi input kapasitans av vin-bør vurderes for nøyaktig sløyfe gevinst definisjon.

se min resultat over, etter at systemet i steady state er IM2 nesten lik IM1.Men den nåværende virke ocillate ca 100kHz.er dette akseptabelt?hvorfor den gjeldende ikke kan få rett linje uten ocillation?er min negative tilbakemeldinger er riktig?

fra lesinga, kan negative tilbakemeldinger bytte til positive tilbakemeldinger om ikke kompenserer bra.Resultatet av positive tilbakemeldinger er produksjonen vil ocillate.så er jeg positiv tilbakemelding?

evilguy skrev:RickLi skrev:3.
Jeg forstår ikke spørsmålet ditt.
Jeg tror kanskje du kan finne ut svaret ved å kontrollere driften regionen hver enhet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back