newbee å PIC LCS

A

alvarorahul

Guest
Hei

Jeg er godt bevandret i 81051/52 programmering

ive også gjort ganske mye på 8085 LPS

jeg nå ønsker å dra inn PIC programmering

så jeg ville gjerne vite hvordan du skal gå abt det

1) wat bk SHD jeg henviser

2) _which PIC ľCshd jeg går for

3) er programmering for alle PIC LCS det samme?

først og fremst gå til http://www.winpicprog.co.uk og lese PIC tutorials på dette området.

Det er mange bøker relatert til PIC mikrokontrollere som "den typiske PIC mikrokontroller", "Programmering og Tilpasse PIC mikrokontroller", "PIC'n opp tempoet" etc. kan du laste ned en rekke bøker fra ebøker Last opp / ned-delen av edaboard.

Jeg vil si at du bør gå for PIC16F628A og PIC16F877A.

»Er programmering for alle PIC LCS det samme?"

Nei og ja.hvis du program i forsamlingen da programmering for alle de 14-bits kjernen bildene er like, men for 16-bit kjerne programmeringen er annerledes fordi de har forskjellige instruksjoner sett.men hvis du programmet i C så det er ingen forskjell i det hele tatt.

hvis du har flere spørsmål så spør

Jeg håper det hjelper

det ville være bedre hvis du går til www.microchip.com og sjekke datablad av mikrokontrollere.

Det er den beste måten å vite abt noen mikro kontrolleren.Jeg foreslår at du går for PIC16F877AProgrammering i C er likt for alle bildene, men er forskjellig for hver manglende montering lang ...Også den mest imp delen er å vite abt porter .....

Den beste boka er "Tilpass PIC mikrokontroller av myke Predko".Repertoaret er mer eller mindre det samme for alle mikroer av denne familien.Michrochip nettsted er en stor ressurs for å lære siden det har mye program notater osv.

kchandra85 skrev:

................Programmering i C er likt for alle bildene, men er forskjellig for hver manglende montering lang ....................

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back