NF (SSB eller DSB) i mottakeren kjeden.

W

wccheng

Guest
Dear all,

Da jeg spurte før, jeg har designet en mottaker kjeden inkludert, Tx / Rx bytte LNA Mix1 (lav IF) Mix2 (null IF).I den generelle mottaker simulering, bør jeg se NF verdi i SSB eller DSB?Det er fordi mix1 er lav IF og mix2 er null IF.

Takk

I min simulering innstillingen, har jeg satt LO1 = 2.112GHz, LO2 = 1.32GHz.RF frekvensområdet er 3.168GHz - 3.696GHz.Jeg bruker spectrerf simulator.Jeg har sett RFinput: DC, LO1 = 2.112GHz og LO2 = 1.32GHz.Deretter bruker QPSS QPNoise.I QPNoise jeg sette output frekvens feie område er 1M til 264M.Er jeg riktig?

Siden den første konverteringen er Lavprofilert Hvis den endelige støy DSB (inkludert bildet støy)

Jeg tror du kan ikke bruke bare SSB NF eller DSB NF måling i det totale mottaker simulering, fordi den første blandebatteri har SSB NF og andre blandebatteri har DSB NF.Du bør prøve å bruke NF definisjon (NF = 10lg (SNR_in / SNR_out)), men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det akkurat i deg programvare.

Fordi min design spesifikasjonen, den NF er rundt 4.8dB.Hvis simulert NF bruker SSB verdi, jeg kunne ikke få den nødvendige verdi selv jeg tune min krets.Hvis jeg bruker DSB verdi, kan det nå resultatet.Så, jeg er så forvirring at det NF simulerte verdien jeg skal bruke i denne to mixers null-Hvis mottakeren.Kunne noen ekspert gi meg tips?

takk

også kan du dele mottakeren kjede av 2 deler:
1 - rx / tx bryteren lna, mixer1 (bruk SSB NF)
2 - mixer2 ... (bruk DSB NF)
og beregne NF for hver del separat (ikke dB, i en tid).totalt NF_tot = NF1 (NF2-1) / G1, hvor G1 - makt gevinst på første etappe.bruk 10lg (NF_tot) for å konvertere til dB.

Kjære UWB_man,

Jeg er enig med svaret.Men jeg har noen spørsmål om NF og kraft få simulering om de simulerte separat.Hvis jeg simulerte kraften gevinst på første trinn, jeg må gi en 50ohms port for å få en S21.Imidlertid er produksjon av den første fasen er knyttet til skriving av stage2 opprinnelig.Hvordan kunne jeg simulere det riktig?

takk

wccheng

Jeg synes du skal måle strøm gevinst og NF av første fase med 50Ohm porter.Deretter bør du måle output impedans av den første fasen (det
er output impedans av mixer1) Zout1.Den NF av andre fasen skal måles med input port impedans Zin2 = Zout1!Jeg sjekket denne metoden og fikk gode resultater.Jeg håper dette er nyttig for deg.

PS The S21 er ikke strøm gevinst, tror jeg du bør bruke spesiell kraft få måling (GP = Pdelivered_to_the_load / Pinput_to_the_network).

Hi UWB_Man,
For Cadence plattformen porten bare tillate oss å legge inn motstand verdi.Jeg kunne ikke legge inn imaginære delen.Hvordan kunne jeg gjøre Zin2 = Zout1?Det er fordi Zout1 kanskje Real j * Imaginary.Jeg bruker icfb5141 mmsim61.
Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back