NMOs microcircuits

R

richloo

Guest
Alle som vet eller har noen eksempel på NMOs analoge microcircuit?Hva er fordelen med NMOs bare microcircuit sammenlignet med CMOS microcircuit?Takk på forhånd.

Den eneste fordelen er produksjons kostnader.Pure NMOs trenger mindre maske nummer.Nei vel, nei P implantat.Men dette introdusere en masse problemer for designer.Jeg synes det er foreldet teknikk.

Jeg har lest Ken Martin boka sa at NMOs redusere parasittisk kapasitans.Er det på grunn av det store området PMOS eller noe annet?Jeg bare nysgjerrig hvordan faktisk slik kretsen ser ut som ...noen kommentar?

Dersom du mener med microcircuit IC så svaret er - hastighet.NMOs har høyere ft over PMOS.
Enhver differanse gate opprettes fra NMOSes bare.
Eksempel kan være noen 2.5GHz PLL

Ulempen er at du ikke lenger kan stole på visse kretser så høy siden curernt speil, aktive belastninger, ....en krets som består av pmos enheter.De er tregere, men ytelsen fortsatt kan være bra for enkelte programmer.Så dette er grunnen til at vi alltid vil ha dem rundt.Bruker du NMOs enheter for rask forsterkere, Comparators, ....alt som trenger å gå fort.Du kan bruke pmos for resten om nødvendig.

hastigheten NMOs er raskere enn PMOS grunn av bevegelse av elektronet er bare 2-3 raskere enn hullet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back