Noen bruker omformer til klokken tre syntese (i astro)?

A

albred

Guest
Det er sagt at det å bruke inverter stedet for buffer har en del fordeler som å redusere innsetting forsinkelse, skew, strøm, lekkasje, prosess brudd (P variansen) ...
Hvem kan fortelle meg den praktiske effekten av å bruke denne techonology? Jeg fikk større innsetting av forsinkelse ved bruk av inverter i astro: cry:

omformeren du brukte er vanlig inverter?ikke for klokke?

sikkert klokke inverter.
Kanskje jeg finner svaret:
det stdcell biblioteket er TSMC18_6ml, og jeg synes at den iboende forsinkelse på CLKBUFs er ca 0,06-0.09ns, mens indre forsinkelse av CLKINVs har en hoppe fra 0.018ns (CLKINVX8) til 0.14ns (CLKINVX12).

Jeg tror du har rett.Vi kunne også brukt klokke vekselrettere i klokken tre.Det samme.

Og så vidt jeg vet, er det vanligvis brukes i invertert klokke (Synopsys verktøyet kunne håndtere det).Hva oppnår vi hvis vi bruker klokke inverter stedet for klokke buffer?I tilfellet beskrevet du synes at klokken omformeren gir mer acurate timing trinn (0.018ns) enn klokken buffer (0,06), slik at klokken skew kan bli mindre.

Men jeg kunne ikke finne noen fordel i forsinkelse, makt, lekkasje eller prosess viariance.Uansett, fra transistor nivå, kunne vi se alle disse parametrene er bestemt av utformingen av cellene.La meg vite hvis du har noen ideer om det ...

luancao skrev:

Jeg tror du har rett.
Vi kunne også brukt klokke vekselrettere i klokken tre.
Det samme.Og så vidt jeg vet, er det vanligvis brukes i invertert klokke (Synopsys verktøyet kunne håndtere det).
Hva oppnår vi hvis vi bruker klokke inverter stedet for klokke buffer?
I tilfellet beskrevet du synes at klokken omformeren gir mer acurate timing trinn (0.018ns) enn klokken buffer (0,06), slik at klokken skew kan bli mindre.Men jeg kunne ikke finne noen fordel i forsinkelse, makt, lekkasje eller prosess viariance.
Uansett, fra transistor nivå, kunne vi se alle disse parametrene er bestemt av utformingen av cellene.
La meg vite hvis du har noen ideer om det ...

Som du vet, hvorfor vi bruker buffere i døgnet treet?Det er fordi vi ønsker å balansere skew til CK pinne av hver DFF, og også gi en rimelig kjøre styrke på CK pin av DFF.

La oss anta to vekselrettere i døgnet vekselrettere er lik en buffer i døgnet bufferne i størrelse, kraft, forsinkelse osv. f.eks INVx 0.01ns forsinkelsen 0.01mW strøm, 0.01uA lekkasje, mens BUFx 0.02ns forsinkelsen 0.02mW makt, 0.02 uA lekkasje.Og nå er det ventetid på klokken treet er, sier 1ns.Hvis du bruker INVx, trenger du 100 INVx, du får 1ns forsinkelsen 1mW strømforbruk, og 1UA lekkasje.Hvis du bruker BUFx, trenger du 50 BUFxs, får du også 1ns forsinkelsen 1mW strømforbruk, og 1UA lekkasje.mer eller mindre det samme ....?

minimization ventetid er et annet mål, så din antakelse er ikke rimelig.
faktisk en buffer er ikke lik to inverter, foran inverter er aways større enn sist.

Her er en artikkel om inverter Vs.buffer.enjoy det.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back