Noen grunnleggende begreper trenger din oppmerksomhet

J

junglerock

Guest
1.Mode konvertering: Er det som sier at endring fra TEM til TE eller TM?

2.TEM er en meget god måte for EM energioverføring?så hva med TE eller TM-modus?

3.Hvorfor etter en viss høy frekvens (Cutoff freq) vil TEM endres til TE eller TM-modus?

4.For en overføring linje, den tettere strømtetthet på overflaten, jo bedre innsetting tap?

Så vidt jeg vet:

1.Mode konvertering: Konverteringen fra en modus til en annen.Du kan bare tenke på det som et eksempel fra TEM til TE eller TM, eller fra TEM til kvasi-TEM.

2.The TEM's operere på lavere frekvens enn andre moduser forårsaker mindre demping.Du kan ikke bruke TEM med enkel dirigent bølge guider.Den beste modusen er vanligvis den grunnleggende modus, men i circulat waveguide, er den grunnleggende TE11 ikke den beste, foretrekker vi TE0N moduser som har lavere demping ved høyere frekvens.

3.I single dirigent WGS er det ingen TEM-bølger.I Multiconductor bølgeledere, den eller i åpne bølgeledere av TEM ikke konverterer til TE eller TM modi, snarere den nye TE-og TM-modi overføres sammen med TEM.dvs. som om du går opp en stige, er hver gang du kommer forbi en historie du få en billett, men du ikke mister den gamle billetter; Hver historien her cut-off frekvens av modus, slik for eksempel når du kommer forbi TEM (cut-off = 0Hz), og at av TE1 og TM2 du har alle disse tre modi formeringsmateriale i WG din simulataneously.

4.Så vidt jeg vet, innsetting tap (IR) =- 20log | Γ |.Hva har dette å gjøre med overflaten strømtetthet?Du har bedre innsetting tap mindre verdien av Γ.dvs. mindre refleksjon, i beste fall er når vi har maksimal kraftoverføring dvs. en matchende belastning.Hvis du vil tolke det som maksimalt overflaten strømtetthet, vel, hvis du mener overflaten strømtetthet deacreases på grunn av den reflekterte beløp og er best når det ikke er refleksjon du kan si det.Men jeg foretrekker at du ikke tenker på det på denne måten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back