Noen ideer nødvendig

W

wisepie

Guest
Foreløpig ønsker jeg å designe et regulert adapter med inngangsspenning: 180V ~ 240V, Output: 6V (at) 0.3A.Toleransen for produksjon må være innenfor 3%.Alle begrep?

Bruk en transformator, bro og filtrere kondensator, etterfulgt av en integrert regulator, som LM317.De 3% nøyaktighet er normen for strømforsyning, ikke noe spesielt der.
Den LM317 trenger ca 2V minimum mellom input og output, så sørg for spenningen, i dalen av linjen rippel aldri går under 8V, selv med 180VAC inngang.

Men jeg kan ikke få produksjon innenfor rekkevidde.Når 180V, lasting tid, produksjon faller under 5.82V og når inngang 240V, overstiger produksjonen øvre grense .. mer verre når transformator tap økte / varme opp.

-transformator også varmes opp når overbelastet, prøver å cahnge først kapasitet på transformatoren.

- Velg en transformator med ytelse som har mer enn 8volts produksjonen selv når spenningen var på lavt nivå.-β

Dette adapteret brukes for presisjon utstyr.Hovedproblemet jeg overfor nå er den varianten av inngangsspenning.Slik løser utdataene hvis tilførselen varierte fra 180V til 240V og holde svingt.

Det er funksjonen til regulator, for å holde produksjonen konstant mens input varierer.

Den inngangsspenning variasjonen kan virke stor, men det er egentlig ikke så ille.I utgangspunktet trenger du en 220V transformator, som må håndtere 9%, -18%.
Vanligvis 10% / -15% er den normale variasjon å vente, så trenger du bare å gå 3% under det.Det er ikke en stor forskjell.Du skal kunne utforme en transformator å dekke dette området.

Kontroller at transformatoren kan levere de nødvendige gjeldende uten overoppheting, og sørg for at utgangsspenning med 180V input, er fremdeles nok til regulatoren for å opprettholde utgangsspenning.
Nå kommer den ting jeg ikke forstår: Hvorfor sier du at spenningen er overskredet når inngangen er 240V, mens på 180 er det ikke nok?
Det LM317 foreslo jeg kan gå opp til ca 40V inngang.Så hvis du har 8V minimum ved 180V (at rippel dal), med 20% rippel, som du har om 9VDC, med ca 2Vpp rippel, som er spenningen er mellom 8 og 10V ved skriving av regulator.Så ved 240VAC, vil du ha 240/180 * 9 = 12VDC, med 20% rippel, som er spenningen vil være mellom 11V og 13V.Det er meget rimelig.Mange lineære regulatorer kan håndtere inngangsspenning variasjoner mye større enn det.

Jeg mistenker at transformatoren du bruker, ikke er riktig utformet.Se gjennom sin utforming eller velge en annen.

Den enkleste måten å teste hva jeg sa, og finne andre mulige problemer er til makten regulatoren fra et laboratorium DC strømforsyning.Load regulatoren ved 0.3A og variere spenningen mens observere resultatet.Det bør være omtrent uendret (innen ca 1%) for alle innspill mellom ca 7-8V og den maksimalt tillatte for regulator din.Hvis det endrer med mer enn 1%, må du se på regulatoren, fordi det er et problem.Ellers sjekk transformatoren, bro, filter cap.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back