Noen som vet desimalbrøk anspore lekkasje i bånd anspore?

E

eejli

Guest
Min sigma deltaet PLL har inband desimalbrøk anspore.Etter forskning rundt fant jeg det kan komme fra støy folding fra ute av bandet sigma deltaet quantization støy.Jeg leste Muer's papir på og fremdeles donot forstå hvorfor ikke-linearitet i PFD og CP føre denne type lekkasje.

Kan du hjelpe på clearing konseptet og anbefaler papir på den?

Takk.

Effekten er svært lik intermodulation.Så hvis du har andre pålegg nonlinearity og to toner ut av PLL båndbredde deretter intermodulation tone funnet forskjellen frekvens vises i PLL båndbredde.Det er ingen konkrete forskjellen til vanlig intermodulation.Ingen magiske tallet effekt eller noe annet nevne.

Takk RFsystem,

Jeg slags godtar din explaination hvis jeg behandler ladenivået pumpe som en svart boks med nonlinearity i overføring fase feil -> I. Så flere toner fra inngangen kan ende opp med flere toner i produksjonen I.

Men etter at jeg dobbelt sjekke PLL spekteret jeg synes det er enda anspore lekkasje av båndbredden av PLL (ikke referanse anspore men en brøkdel av ref frekvens).Jeg kan ikke forstå dette punktet siden loop filter filtrere ut disse intermodulation Aktuell toner utover loop filter båndbredde.

Er det bety loop filter bare har begrenset avvisning av høyfrekvent innganger?

Takk.

Hi RFsystem jeg må plage deg igjen.Jeg donot fått noen svar fra innlegget vises nedenfor.

Jeg har et oppsett i annonser for å simulere folding effekt som vi diskutert.

For desimalbrøk PLL:
Fref = 1,728 MHz
Skillelinje N = 1023
501 / (2 ^ 10) = 1023,48925
sløyfe båndbredde = 20 kHz
3dje bestille loop filter og sigma deltaet modulator

I PLL output fase støy spektrum, en fast desimalbrøk anspore bare utestående der 37.14KHz utlignet.Jeg prøvde rundt det å forholde dette 37.14KHz til Fref og brøk del av skillelinjen N, men kan ikke se noen sammenheng mellom dem.Det er åpenbart ligger ute av bandet.Men hvorfor?

Dette anspore er større, men finner i samme frekvens hvis jeg øke deadzone av PFD.Unfortranately hvis jeg endre brøkdel av skillelinjen min SDM output skruen opp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back