noen spørsmål om "Gilbert cell mikser design tutoria

S

skysky

Guest
hello everybody!
jeg leser "Gilber celle mikser design tutorial" fra www.rfic.co.uk.er det noen spørsmål befor meg.Jeg skulle ønske at noen her kunne hjelpe meg.takk!
1.about ligningen 1,2 på side 3..
hvor er de fra?Jeg har lest Thomas H Lee's bok (andre utgave), men jeg kunne finne dem.
på side 3 er det u1 = U0 2 * theta * VSAT * L, men på side 5, theta = 0,5, U1 = 0,433 2 * 0,1 * 1.72e5 * 0.6e 6, hvorfor?Jeg synes det burde være u1 = 0,433 * 2 * 0,5 * 1.72e5 * 0.6e-6.

2.page 4
det er "for korrekt funksjon disse enhetene bør ikke bli drevet inn i metning", men beregning formelen av gm på samme side tilsvarer metning tilstand.hvorfor?

3.page11
hva er turn forholdet CMP3 CMP1?hvordan calculat inngangen motstanden ved RF og LO-porten?

4.page 14
"for å oppnå den nødvendige lineraity skjevhet gjeldende ble økt fra 6mA til 9mA. Dette selvfølgelig vil svekke DSB støy figuren litt"
hvorfor endringen av skjevhet vil svekke NF?

5.page20 alternativ de generasjons ordningen
i Lee's bok, det er cross-fire MOSFETs å sikre at potensialet ved terminalene i R lik hverandre.men i figur 19 på side 20, er det ingen slike cross-fire MOSFETs, jeg lurer på om kretser som figur 19 kan oppnå gode resultater?i papir, behovet for godt matchet aktuelle kilder er nevnt, hvordan kan jeg gjøre for det?

takk!

skysky skrev:

hello everybody!

jeg leser "Gilber celle mikser design tutorial" fra www.rfic.co.uk.
er det noen spørsmål befor meg.
Jeg skulle ønske at noen her kunne hjelpe meg.
takk!

1.about ligningen 1,2 på side 3..

hvor er de fra?
Jeg har lest Thomas H Lee's bok (andre utgave), men jeg kunne finne dem.

på side 3 er det u1 = U0 2 * theta * VSAT * L, men på side 5, theta = 0,5, U1 = 0,433 2 * 0,1 * 1.72e5 * 0.6e 6, hvorfor?
Jeg synes det burde være u1 = 0,433 * 2 * 0,5 * 1.72e5 * 0.6e-6.2.page 4

det er "for korrekt funksjon disse enhetene bør ikke bli drevet inn i metning", men beregning formelen av gm på samme side tilsvarer metning tilstand.
hvorfor?3.page11

hva er turn forholdet CMP3 CMP1?
hvordan calculat inngangen motstanden ved RF og LO-porten?4.page 14

"for å oppnå den nødvendige lineraity skjevhet gjeldende ble økt fra 6mA til 9mA. Dette selvfølgelig vil svekke DSB støy figuren litt"

hvorfor endringen av skjevhet vil svekke NF?5.page20 alternativ de generasjons ordningen

i Lee's bok, det er cross-fire MOSFETs å sikre at potensialet ved terminalene i R lik hverandre.
men i figur 19 på side 20, er det ingen slike cross-fire MOSFETs, jeg lurer på om kretser som figur 19 kan oppnå gode resultater?
i papir, behovet for godt matchet aktuelle kilder er nevnt, hvordan kan jeg gjøre for det?takk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back