noen vite hvor å beregne kanalen bredde

K

kobesitu

Guest
Jeg har problem å beregne kanalen bredde nå.Jeg vet at modulasjon 16QAM, og den totale båndbredden er 1200MHz, som er fra 950MHz til 2150MHz.symbolet rate er 45MS / s, generelt er det 4 bit per symbol, jeg har ingen anelse hvordan du kan beregne kanalen bredden base på disse opplysningene, min superviser bare fortelle meg, han først antar, base på hva han vet, er 22.5MHz (kanalen bredde), kan noen fortelle meg resultatet eller fortelle meg hvordan jeg kan calcuate det eller gi meg noe nyttig informasjon.takk til alle.

Hei
hvis du trenger nøyaktig beregning:
Du bør også spesifisere pulsen form, er det nødvendig.
neste du bør beregne spektret av M-QAM.det er ikke enkelt, slik at du kan finne den i digital kommunikasjon bøker.for eksempel Digital Kommunikasjon ved Proakis i kapittel 4 eller 5.

dersom ikke en nøyaktig beregning, hvordan kan jeg regne det ut, fordi jeg måtte vise noe så snart som mulig, og bruke kanalen bredde for andre mer kompliserte beregninger

22.5 Mhz er den teoretiske minimum båndbredde kreves for å gjøre en 45 Msymbol / s overføring, som vanligvis er unachievble i pracitce.Forutsatt og båndbredde på 45 MS / s er mer fornuftig.

Som m_llaa har allerede pekt ut om du virkelig ønsker å beregne en eksakt verdi, i tillegg til å vite lov båndbredde, til modulasjon ordningen og symbol rate, pulsen formen som brukes for overføring _needs_ være kjent.

- BLagt etter 53 2 timer minutter:KORREKSJON:

som vanligvis er unachievble i pracitce.Forutsatt og båndbredde på 45 MS / s er mer fornuftig.

BØR

som vanligvis er unachievble i pracitce.Forutsatt og båndbredde på 45 MHz er mer fornuftig.

-b

hvis jeg bruker hevet cosinus pulse forming, så hvordan kan jeg gjøre det, fordi jeg har ikke tid til å lese digital kommunikasjon lærebok nå, så med modulasjon 16QAM, og den totale båndbredden er 1200MHz, som er fra 950MHz til 2150MHz.symbolet rate er 45MS / s, generelt er det 4 bit per symbol, hvordan beregne nøyaktig kanalen bredde?kan noen fortelle meg?Lagt etter 2 minutter:sorry, skal jeg bruke båndbredde = Rb / 2 beta?

ganske enkelt bw av kanalen er symbol rate / 2, etter frakter signal på bærefrekvens deretter samlet BW bli Rs, slik kanal bredden er 45 MHz.
vedlagte maling filen kan hjelpe deg.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back