Noise Figure

L

lokesh anand

Guest
hei alle .., her jeg ha noen tvil om støy figur.Jeg er designer effektforsterker på drift frekvens på 1000MHz.For å beregne støy figur av PA, hvilken av disse parametrene bør vurderes?nf1 eller nf2 eller NFmin?hva er det diffrences mellom dem?

NFmin er støyen figur med optimal kilde matching.
NFI er signal støyforhold ved inngangen delt signal støyforhold ved utgang (i)
Jeg er ikke arbeider på PA men for forsterkeren design nf2 er vurdert.

Ikke så veldig ofte ser NF i et PA design spec tabellen skjønt.

for kraft amplfier støyen tallet er ikke et problem
støyen figuren er alltid et problem for LNA

i PA, effektivitet, det linearitet, er de viktigste spec står i PA designKhouly

lokesh anand skrev:

hei alle .., her jeg ha noen tvil om støy figur.
Jeg er designer effektforsterker på drift frekvens på 1000MHz.
For å beregne støy figur av PA, hvilken av disse parametrene bør vurderes?
nf1 eller nf2 eller NFmin?
hva er det diffrences mellom dem?

Støyen figur i tilfelle effektforsterkeren er ikke et problem som det ikke er lineære

Wow.Folket oppslaget at støy figur av sender forsterkeren, og dermed bredbånd støy at det utganger, er ikke et problem må ikke ha jobbet på svært mange virkelige systemet!

Ifølge ali_desidero

Quote:

du bruker ADS, ikke sant?
du bør bruke NF (2) å simulere NF av PA.
Som nevnt allerede av andre, er NFmin minimum støy figur og er avhengig av kilde impedans (dette er 50 Ohm i ditt tilfelle, antar jeg).
Jeg vet ikke exatly hva NF (1) er, men jeg tror NF (1) er bare en funksjon av annonser og gir SNRout / SNRin stedet for SNRin / SNRout.

zechery skrev:

Ifølge ali_desideroQuote:

du bruker ADS, ikke sant?
du bør bruke NF (2) å simulere NF av PA.
Som nevnt allerede av andre, er NFmin minimum støy figur og er avhengig av kilde impedans (dette er 50 Ohm i ditt tilfelle, antar jeg).
Jeg vet ikke exatly hva NF (1) er, men jeg tror NF (1) er bare en funksjon av annonser og gir SNRout / SNRin stedet for SNRin / SNRout.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back