"Normal" reléer på RF

A

avdrummerboy

Guest
Hei folkens, jeg har avsluttet kontroll boksen min ekstern antenne switcher og er nå på å bygge selve bryteren del.Jeg har funnet noen 10A 120VAC PCB releer på radshack for om $ 4.50 en pop.Jeg lurte på om noen vet hva som er annerledes om disse på RF, hva slags problemer du kan forvente.Jeg har en $ 1800 Kenwood radio at jeg ville heller ikke ødelegge (selv om den innebygde beskyttelsen vil trolig dekke meg der.) Uansett, jeg skjønte at disse 10A reléer ville være tilstrekkelig for 100Watts utgang eller mindre at jeg skal kjøre.

Any help / råd verdsatt.
PK

Hallo,

Jeg er ikke spesielt kjent med amatørradio spørsmål, men jeg tror det kan være brukbart for SW (kanskje med noen begrensninger), men ikke brukbare for VHF og UHF båndene.Grunnleggende problem er kontakten inductivity forårsaker impedans mismatching.For SW kunne inductivity trolig bli kompensert av ulike "fyrstikkeske" tuning.

Hilsen,
Frank

Jeg var kun planlegger å bruke det ved HF (samme grunnleggende rekkevidde som SW.) Mest PCB relays ikke synes å se for godt over ca 150MHz.Nok en gang de er små PCB releer, så induktans bør ikke være mye, men jeg vet det tar ikke så mye å ødelegge et signal.

Hallo,

med et Finder-serien 43 PCB stafett (10A/250VAC contact rating), fant jeg en kontakt induktans på ca 12 nH fra en grov måling.Jeg tror, bør dette være den avgjørende impedansen komponenten betraktes under 150 MHz.Stafetten har 15 mm tilfellet høyde, eldre "high profile" reléer kunne forventes å ha lengre kontakt bein og dermed høyere induktans.

Hilsen,

Frank

du må bruke gass fylte reléer bare på frekvenser => 50MHz

hvis det var 2meters band ja en gass fylte ville være nødvendig

men det høres fint så lenge du decouple noe bortkommen rf fra releene spoler til jord

og dont bytte den mens transmiting (en liten forsinkelse kan bygges på med en lue eller noe)

Ja jeg skulle sette en diode og lokk over stafetten coils.

Low power GHz relays er ofte koaksiale rør type, høy effekt HF relays er ganske klassisk electromechanic type, for eksempel ulike reléer fra Tohutso, Japan.Se distributør www.rfparts.com / coaxial.html for referanse.

Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back