null

S

surianova

Guest
Hei

I en krets, for eksempel OPAMP, hvordan kan vi vite en null eksisterer på RHP eller LHP uten mye beregning.Jeg mener noe veldig raskt, fra cuicuit, du vet hvor er null ved RHP eller LHP.

Surianova

Hei.
Jeg tror det ikke er så enkel måte som kan hjelpe deg alltid noen ganger fordi det eksisterer et komplekst null og jeg tror det er ingen erkjennelse i den virkelige verden for dette konseptet.Men det finnes noen teknikker.når du har noen feedforward banen i kretsen din, kan det plassere en null i overføringen funksjon.Eller noen speil (jeg mener dagens speil) vil plassere et null ganger sin pole (for mer informasjon om sistnevnte kan du se "Design of Analog CMOS Integrated Circuits" av B. Razavi. -> Frekvensrespons) Det finnes andre teknikker som : place lite signal modell for hver enhet i kretsen og ampedances passive enheter som inductors eller kondensatorer.så du kan tenke deg hvordan vil produksjonen går til null; gang ved shortcuttng en impedans, engang å åpne kretsen.og på denne måten kan du finne noen nuller kun ved inspeksjon.
Jeg vet ikke om jeg var klar?!Men den beste måten er å plotte Bode diagrammet og når du har en positiv skråning eller et flatt linje etter en negativ helning, betyr det i nærheten finnes en null.

Hilsen,
Ezt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back