Numerisk integrasjon i MATLAB / Simulink

P

powersys

Guest
Jeg ønsker å implementere Eq (4) i MATLAB / Simulink. Jeg modellen Ts blokken med Zero-Order Hold blokk. Styrken på sinusbølge er 1, frekvens 1, og faseskift er pi / 2. Amplituden av produksjonen, som kan sees i figuren nedenfor, er 100 ganger større enn amplituden av sinusbølge. Kan noen pls råde som del i Simulink modellen som fører til at 'forsterkning'? (Hint: Integrering av sinusbølge (forskjøvet med pi / 2) vil gi 'cosinus bølge). Pls råd. Thanks.
70_1188238423.jpg

Hva er frekvensen av ZOH? Hvorfor er du ikke dele X ved Ts? Gjett: din sample periode er 0.01s

[Quote = Mr.MEB] Hva er frekvensen av ZOH? Hvorfor er du ikke dele X ved Ts? Gjett: din sample periode er 0.01s [/quote] Prøven perioden av ZOH er også 0.01s. Vedlagt finner du Simulink-modellen. Vil du pls hjelp til å korrigere modellen? Thanks.

Se på formelen og fig. 5 Du glemte å sette gevinst på Ts. I Simulink er det bare en trekant å plassere beetwen den ZOH og Sum blokk.

[Quote = Mr.MEB] Se på formelen og fig. 5 Du glemte å sette gevinst på Ts. I Simulink er det bare en trekant å plassere beetwen den ZOH og Sum blokk. [/Quote] Got poenget ditt ... Really takk ... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt til etter 1 timer 15 minutter: [/color] [/size] Egentlig hvordan ligningen (4) arbeid? Hva er 'k' og 'n'? Thanks.

n er utgangspunktet for oppsummering (her starter vi med n er lik 0) k er det stopp punkt

[Quote = mobile-det] n er utgangspunkt for oppsummering (her starter vi med n er lik 0) k er det stopp punkt [/quote] Vennlige råd hvordan du forholder de 'n = 0', 'k', osv. til modellen i Fig 5 ... Thanks

hey vennligst Hvordan kan jeg gjøre det Hvordan kan jeg forholde opphopning trinn og stor punktet i Simulink-modellen! takk på forhånd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back