ny å legge sys.

P

pradyp7

Guest
hei;
jeg er en programvare ingeniør arbeider med C og C plattformer; Jeg ønsker å skifte min karriere til embeded systemer, jeg er ikke interessant i hardware design, så ønsker jeg å konsentrere seg bare om utvikling av programvare for embeded systemer;

kan noen foreslå meg, hvordan du starter, og hvilken programvare du bruker og etc, jeg vil programvare som emulatorer, simulatorer og etc., noen behage fortelle meg hvor jeg kan få disse;

forhånd takk;

1) For hvilke oppgaver og programmer?
2) Hva CPU?
3) Hvilken er vår desktop OS?

hei;

jeg er bare en nybegynner;

som et første skritt, jeg vil gjerne starte med emulatorer / simulaors og deretter forhånd med den virkelige CPU's; på startstreken scenen jeg ikke ønsker å kommunisere noe med nettverk og protokoller, jeg ønsker å utvikle noen enkle typen brukerprogrammer;

hvis jeg er feil, kan du foreslå meg rett måte og også behage foreslå meg som CUP er det beste for oppstart;

takk;

Hvis det bare for din interesse, så u kan bruke enkelte Prosessor simulatorer som VDSP (Analog Devices, som kommer for 90days prøveversjon kostnadsfritt; CCS for TI-prosessorer, som u må betale).Angående RTOS kan u bruke VxWorks programvare som emulerer målenheten for ulike systemer som PowerPC, Sparc osv.
Med disse emulatorer og simulatorer du kan lære mye og gjøre masse læring øvelser, som å skrive drivere, kodeker, etc.

hei,
Jeg vil foreslå u laste ned gratis enhetsdriver koden og prøve å port den på RTOS det vil hjelpe u lære OS arkitektur samt sanntids problemer tooo for at u kan bruke simulatorene tooo

Prøv MPLAB slik at du kan få expertised med PIC Mikrokontrollere

Les intro artiklene på AVRFreaks.net.Det er alt du trenger for å komme i gang med AVR mikroprosessorer

Ja, jeg vil si gå med AVR-plattformen ..På den måten er du bare en rockthrow unna ARM arch (hvis du trenger det).

Det er min plan, bruke ATMEGA, og hvis jeg vil, kan jeg bytte til AVR arm linje med lite oppstyr

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back