nybegynner DSP spørsmål

R

rrrrr12345

Guest
Jeg har alltid lurer på hvorfor folk design i maskinvaren for å løse DSP problemer, mens man kan bruke programvarepakker til å gjøre det samme?Si, hvorfor gjøre FPGA, da kan du bare gjøre det samme i Matlab ....

hva som skjer med disse hardware DSP?

Med programvaren på PCen og bruke Matlab kan du gjøre ting uten DSP.
Men for automatiserte systemer eller som stand alone embedded systemer, må man noe å gjøre denne jobben, en prosessor.Og en ting til, du gjør slike ting i maskinvare er mye raskere i forhold til en programvare

Jeg bruker FPGA i selvforsynt systemer fordi jeg kan oppnå mye høyere fart DSP fra en FPGA ombord på størrelse med et kredittkort enn fra mitt åtte-core Xeon PC.Also, the FPGA styret koster mindre, bruker bare noen få watt og støvler innen 0,2 sekunder.

Folk bruker FPGA for en DSP-program for en grunn, SPEED.Du vil alltid få større hastigheter fra en FPGA vil du fra en DSP enhet.Dette skyldes at med maskinvaren du ikke har overhead i timing at du følge med en software basert løsning.

E

Takk for ditt svar.

Det er ikke åpenbart for meg hvorfor DSP i PC-programvaren, ikke kan benytte hele CPU-hastighet ....er det på grunn av den maksimale fartsgrensene i busser?Eller er hastigheten brukt opp på grunn av andre programmer som kjører?

Hva menes med "overhead i timingen"?

Også,

hastigheten er FPGA bestemmes av klokken rett?

R

Velskrevet DSP software kjører på en PC bruker full CPU-hastighet.Imidlertid har en PC bare én prosessor, eller kanskje noen prosessorer i en multi-core maskin.

Klokken rate av en FPGA er tregere enn en PC-prosessor, men du kan legge hundrevis av prosessering stadier i en stor FPGA.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back