Nybegynner: Hvordan kan jeg beregne Vds

P

princerock

Guest
Betrakt en enkel felles kilde med aktiv last krets som vist nedenfor:

Forutsatt at alle transistorene arbeid i metning og tilordne vov = Vgs-Vt

Utgangen swing bør være: vdd-Vov1-Vov2

Hvis jeg vil ha en 2V utgang swing og VDD = 2.5V, så jeg kan få Vov1 Vov2 <0.5V

Så etter andre spesifikasjoner (f.eks dc gevinst) kan jeg gjøre rå beregningen om størrelsen på M1 og M2, og la dem oppfyller kravet Vov1 Vov2 <0,5.

Men i simulering er Vds2 mye større enn Vds1 og dermed M1 ikke kan arbeide i metning (Vds1 <Vgs1-Vtn).Dette er fordi jeg antar Vds = vov da jeg gjorde utregningen, men faktisk Vds> vov også gjør transistorer mettet.Selvfølgelig kan jeg se at Vds1 Vds2 = vdd, men hvordan kan jeg beregne Vds1 og Vds2 og foreta Ture Vds> vov både transistorer?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Du må også ta vare på bias strøm (DC) renn gjennom to branchs .... som Wp / Wl er rundt 1, Vov1 Vov2 <0,5 bør fordeles med de fleste operatør hastigheter som er generelt 2,5 ... .. kan du sjekke en gang til beregningen u utført for samme .... også innspill Swing er av stor viktighet

Felles kilde forsterker med aktiv belastning har svært høye og skarpe gevinst.Som kan bli vist i figuren, bør du partiskhet Q punkt.Men det er ikke lett.I Q punktet VGS spenning på M1 bør være lik VGS1 spenning.mer informasjon i boken Sedra & Smith Fig. 5.45 i 4. utgave.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back