nybegynner spørsmål om matematikk og DSP

M

m_Hadad

Guest
hei evreyone,
gutter hva feltet mathmatics skal jeg se på for å få en fast grisp på DSP?
Kalkulus, lineær algebra .... etc?
jeg fikk en bok kalt Kalkulus for Swokoski, vet ikke før kalkulus oversikten kapittelet er ikke å la meg puster well.i ville være gratefull for noen nyttige tips.
Hilsen,
Mahmoud Hadad

Hvis du ser på noen DSP boken finner du summering, integrasjon, komplekse exponentials, trignometric funksjoner, noen lineær algebra og sannsynlighetsteori.Du trenger ikke de siste to til du når avanserte emner.Så du ikke virkelig trenger å studere matematikk i detaljer for å forstå DSP.Mitt råd til deg er å bruke 30 min til å revidere Eulers formel (komplekse eksponentielle = cosx jsinx).

godt å starte DSP du følger gode bøker og forstå grunnleggende

Hva du trenger for å forstå ant å vite DSP er Diskret matematikk, Fourier Transformation (fot på DFT, FFT etc.. Stuff) og selvfølgelig den foundemantal matte som inkluderer trigo.og litt kalkulus matematikk.

som nevnt før, you''l trenger litt eksponensiell forståelse (når du vil lære Z-transform).

Om Kalkulus matte, vil det være nødvendig hvis du skal "oppgradere" din selv fra DSP til PSP (Bilde Signal Processing), fordi det må du bruke flere integralet (double integral form i FT) for å gjøre noen bildebehandlingsteknologi .

Nå til poenget: Da jeg fikk min første DSP leksjon jeg holdt i min hånd Proakis Book: Digital Signal Processing ---- prøve å få den, dens svært god bok som dekker alt det grunnleggende og videre til advenced emner.
Jeg tror det skal være vanskelig for deg så anbefaler jeg deg å få noen hvordan følgende bok:
Digital Filtering: An Introduction by Edward P. Cunnigham.
Dette glimrende bokomslag i de to første kapitlene, i meget tydelig måte, det grunnleggende i DSP.(Etter 2 kapitlene er det noen theroy filter på en analog måte som forts. Til digital design - its not relavent for deg, i ditt tilfelle, men verdt å se)

Ha det!

Itzik

Det er bedre å først burde endre det grunnleggende før den går inn i avansert matematikk.for at du bør ta hjelp fra høgskolen matte bøkene og også de grunnleggende / intro kapitler om integrert og komplisert matematikk, sannsynlighetsregning.
og alltid holde disse bøkene med dere for refernce.

Kalkulus og lineær algebra er begge viktige emner for DSP og Statistikk og Sannsynlighet for avansert DSP

hei Mahmut.
hvis du vil lære DSP du må vite matte well.calculus 1 vil være en basic.calculus 2 er ikke så necessary.probabilty og tilfeldige prosesser og signaler og systemer vil måtte too.in signaler og systemer kan du lære Fourier og Laplacetransformasjoner vil være nyttig for framtidig ...

hei Mahmoud hada,
ur høyre.u bør starte med calculus.kwosowski er en god bok.lære integrering og uendelige rekker fra den.Inshallah u får grisp på DSP også

Kalkulus, særlig integrering.Fourier og Laplacetransformasjoner, og lære komplekse tall inne og ute.Og lære det fra en teknisk perspektiv, lære å analysere helvete ut av elektriske kretser med LaPlace analyse, steady state, forbigående, staver og nuller.Da er du på vei.Læring DSP og ikke vite det analoge røttene er som prøver å spille hockey uten å vite hvordan du kan knytte dine lisser.

å få god kunnskap i adaptiv singnal behandling du bør kjenne til grunnleggende statistiske teori om kommunikasjon, så les sannsynlighet randam variabler og tilfeldig signal prinsipper Peyton Z. Peebles Jr
og og funksjoner og matrise teori og vektor algebra må

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back