nybegynner trenger hjelp på kondensatoren

X

xinz

Guest
Jeg
er nybegynner til elektronisk kan du hjelpe:

min utgang krets requiered 5 V 1Amp.
Jeg bruker IC 7805 som volt regulator, etterfulgt av buffer kondensatoren, hvor mye Capacitance trenger jeg for å holde produksjonen gjeldende & spenning stabil?

er det noen formel for å beregne dette?

Hva med kontroll Datasheet av 7805 bruker du?Vanligvis er det et program kretsene og anbefaling av utdataene cap

referansen krets fra dataarket for utdata cap er bare 0.1uf.
Men jeg ser noen skjematisk sette større cap (100uf - 1000uf), hvorfor?

For stabil drift av regulator IC (Feed back loop stabilitet) bruke 22uF ~ 47uF kondensatoren.

takket rvionics.

om råd for Capacitance, hvordan kunne du vite for at det vil være suffient?

er det noen formel for å beregne det?eller
er det basert på erfaring?

Jeg så i bytte strømforsyningen.de alltid satt stor L og c å forsyne strøm under kurven ned ..

og gjøre den Constance.større L med større strøm ..under peak output ..

Jeg mener også du kan finne informasjonen du leter etter i dataarket av IC

Du trenger den største Capacitance å være på den skriving av regulator
dvs. PSU fôring av regulator.Verdien avhenger Beregnigner etc, men et godt utgangspunkt vil være rundt 4700uf ved en passende spenning vurdering større enn skriving PSU spenning.

Generelt høyere Capacitance høyere glatt filtrering.
Men det bør være begrensninger på denne høyere verdi rett?
Hvis produsenten sier 0.1uF deretter denne kondensatoren den selv er tilstrekkelig for å oppfylle behovene som per spesifikasjon.
Noen ting du trenger mer hjelp ytterligere re-design.

Typisk for 7805 vil være 0,1 keramikk fra sentrum bakken pin å taste pin så nær som mulig, samme fra sentrum pin til utdatakoding pin, igjen så nær som mulig.Input kondensatoren parallelt med 0,1 ville være typisk 2200 eller 4700uf.På utdataene side over 0,1, verdien være i størrelsesorden rundt 220uf.Den electrolytics trenger ikke være like, men 0.1s gjøre, som de er der for å stoppe høyfrekvent ustabilitet.Lagt etter 1 minutt:Bare et annet punkt, dersom du ønsker å trekke hele 1 amp, trenger du en anstendig heatsink også.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back