Objekt Flytt Detection på en bestemt sted slik som hus

Y

Yousif

Guest
Alle ettall ha idé om hvordan du kan oppdage om et bestemt objekt beveger seg i et bestemt sted for eksempel et hus, eller ikke?Første jeg bare vil oppdage om det blir flytting eller ikke
uansett hva objektet type eller størrelse eller hastighet, osv.Søknad:

Som trygghetsalarm i en Houses når eierne er fraværende eller langt borte fra deres hus eller fabrikk ..
Bare hvis noen kommer inn i bygningen ulovlig hans bevegelse og en viss hendelse da utløses.dine ideer, takk

Yousif, hvorfor ikke bruke standard IR bevegelsesdetektorer?Det technolodgy har eksistert i årevis.Hvis du ønsker å få mer sofistikert enn det du sannsynligvis vil gå ved hjelp av CMOS-kamera.De jobber i lav eller ingen lys i nær IR rekkevidde, 'belysning "for kameraet er usynlig for det menneskelige øyet å bruke bare LED's men utvalget er begrenset i total blackout stand som NearIR lyskilder er ikke vanlig.Du vil mate utgang på kameraet til en PC og bruke bildebehandling å gjøre resten.Det finnes produkter på markedet nå som skal gjøre enkle ting å spore, men tilkopling den for intensjoner kan være litt vanskelig.

Du kan bruke PIR sensor med Fresnel Lenz.Gi meg beskjed hvis du har flere spørsmål.

Flink tyv kan ha en spesiell drakt som ikke består IR - så de går usett.Slike suiter er foreslått å være en standard for NATO-styrker.

Jeg har også hørt fra fyren som serveres på grensen at weared polietylen plast strekke hjelper pass nattsynet systemer.
Bevegelse er sensitivie til lys og kan gi en falsk deteksjoner.
Og PIR sensorer er bredeste brukt bevegelsesvarsling sensorer.

Andre typer kan være optisk cross deteksjon, kamera tilsyn, kapasitans-baserte systemer, og selvfølgelig - noen ganger enkel mekanisk bryter kan gi mye bedre resultat)

Søk forum - det var få diskusjoner om emnet kan hjelpe deg.Lagt etter 4 minutter:Denne boken kan hjelpe deg
http://edaboard.com/viewtopic.php?t=105822&highlight=alarm

Hei,
Jeg vil vurdere flere redundante gjenkjenning.Ja, det er støy i IR, og ultra soniske har sine problemer, som ikke bruker bevegelse fornuftig med et kamera, men brukt sammen at du skal kunne gjøre det pålitelig.Ideen om mekanisk, magnetisk / siv brytere på dører og vinduer også høres veldig bra ut.
Det var en bok postet her et sted, på alarmsystemer.Bare gjør et søk på brettet, og du bør kunne finne det enkelt.Ah, kanskje ikke.Jeg tror det var kalt Intruder Alarm eller noe lignende.
Hilsen,
Robert

Det kan være lurt å sjekke ut QT116 eller QT110 sensorer fra http://www.futurlec.com/ICSFOthers.shtml
Bla nedover siden til du finner dem.De er oppført som touch sensorer, men de måler kapasitans.De 116 brukes som lys controller (når en person er innenfor et par meter lys tennes.)
Hilsen,
Robet

Du kan søke etter "occupancy sensorer" sensors.They brukes til lysstyring i offices.there finnes tre typer sensorer: motion-påvisning (ultralyd og mikrobølgeovn), varme-sensing (infrarød), og lyd-sensing.
En nyttig link
http://lightingdesignlab.com/articles/occ_sensor/method_oper.htm

Jeg ser en enhet som hovedsakelig sett på heisene dør som åpnes når en person inn i heisen

infrarød er installert i en kiosk.når noen er infront av den infrarøde strålen programvaren skal oppdage bjelken avbrudd bør det oppdager at noen er infront av kiosken og heve en hendelse ... og jeg ønsker å styre denne enheten fra Visual Basic er dette mulig

venter på svartakk u

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back