Offset spenning på MOSFET og BJT

I

iVenky

Guest
Jeg vet om MOSFET og BJT. Men glemte betydningen av begrepet "offset spenning". Kan du hjelpe meg? Takk på forhånd.

Input offset spenning (Vos) er differensial DC spenning som skal gjelde mellom tilførsel av en forsterker for å gjøre produksjonen null (0 volt med hensyn til jord). Dette er for tilfellet med dobbel strømforsyning. Hvis du har enkel strømforsyning (VCC og VEE = 0) så definisjonen er litt endret: Input offset spenning (Vos) er differensial DC spenning som skal gjelde mellom tilførsel av en forsterker for å gjøre produksjonen lik VCC / 2 (med hensyn til bakken) eller lik hva arbeidspunktet du har laget der.

Jeg vet om MOSFET og BJT. Men glemte betydningen av begrepet "offset spenning". Kan du hjelpe meg? . Takk på forhånd
For min mening, er det ikke veldig vanlig - og også noe misvisende (som dette spørsmålet viser) - men noen ganger st forspenning som er nødvendig for forsvarlig drift av en transistor kalles "offset spenning" . Begrunnelse: Det er spenningen som skaper den ønskede operative punktet (som 0 volt på utgangen for opamps med splitt forsyning).

For min mening, er det ikke veldig vanlig - og også noe misvisende (som dette spørsmålet viser) - men noen ganger st forspenning som er nødvendig for forsvarlig drift av en transistor kalles "offset spenning". Begrunnelse: Det er spenningen som skaper den ønskede operative punktet (som 0 volt på utgangen for opamps med splitt forsyning)
Mener du at innspill st [/ B. ] spenning som transistoren er nøyaktig på sitt kvotient punktet (dvs. arbeidspunktet) er forskyvningen spenning? Takk på forhånd.

Ja, det er riktig. Men som nevnt allerede: Det er et uttrykk som brukes sjelden, det er bedre og mer klart å snakke om "DC forspenning".

Mener du at innspill likespenning som transistoren er nøyaktig på sitt kvotient punktet (dvs. arbeidspunktet) er forskyvningen spenning?
Jeg tror ikke det er helt klart ennå. st forspenning er nødvendig for å operere transistor på kvotient punkt, men vår krets fortsatt ikke kan bosette å kvotient punkt og dermed trengte ekstra spenning å gjøre det operere på nøyaktig kvotient punktet. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 12:43 ---------- Forrige post var på 12:40 ----- ----- [/size] [/color] Igjen dette offset (som navnet antyder) refereres med hensyn til noen referansepunkt og generelt brukt på differensiell noder.

Jeg tror ikke det er helt klart ennå. st forspenning er nødvendig for å operere transistor på kvotient punkt, men vår krets fortsatt ikke kan bosette å kvotient punkt og dermed trengte ekstra spenning å gjøre det operere på nøyaktig kvotient punktet. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 12:43 ---------- Forrige post var på 12:40 ----- ----- [/size] [/color] Igjen dette offset (som navnet antyder) refereres med hensyn til noen referansepunkt og generelt brukt på differensiallikninger noder.
VARUNKANT2k, husker offset definisjonen for en opamp (offset: Inngang DC spenning nødvendig å sette output nøyaktig til null volt). De samme definisjonene kan brukes til transistorer: En viss spenning Vbe er nødvendig for å sette ønsket Hvilestrømmen (driftspunkt). Denne spenningen kan betraktes som en offset spenning (men er i de fleste tilfeller kalt "forspenning").

Ja sant, men dette ser veldig ideelt ideell definisjon. Mesteparten av den aktive enheten er døde uten viss forspenning. Nå hvis du søker litt (delta V) forskjøvet fra DC forspenning å justere utgang, kan fortalt utlignet spenning. Men likevel Jeg er enig med deg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back