I
iVenky
Guest
Jeg vet om MOSFET og BJT. Men glemte betydningen av begrepet "offset spenning". Kan du hjelpe meg? Takk på forhånd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
For min mening, er det ikke veldig vanlig - og også noe misvisende (som dette spørsmålet viser) - men noen ganger st forspenning som er nødvendig for forsvarlig drift av en transistor kalles "offset spenning" . Begrunnelse: Det er spenningen som skaper den ønskede operative punktet (som 0 volt på utgangen for opamps med splitt forsyning).Jeg vet om MOSFET og BJT. Men glemte betydningen av begrepet "offset spenning". Kan du hjelpe meg? . Takk på forhånd
Mener du at innspill st [/ B. ] spenning som transistoren er nøyaktig på sitt kvotient punktet (dvs. arbeidspunktet) er forskyvningen spenning? Takk på forhånd.For min mening, er det ikke veldig vanlig - og også noe misvisende (som dette spørsmålet viser) - men noen ganger st forspenning som er nødvendig for forsvarlig drift av en transistor kalles "offset spenning". Begrunnelse: Det er spenningen som skaper den ønskede operative punktet (som 0 volt på utgangen for opamps med splitt forsyning)
Jeg tror ikke det er helt klart ennå. st forspenning er nødvendig for å operere transistor på kvotient punkt, men vår krets fortsatt ikke kan bosette å kvotient punkt og dermed trengte ekstra spenning å gjøre det operere på nøyaktig kvotient punktet. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 12:43 ---------- Forrige post var på 12:40 ----- ----- [/size] [/color] Igjen dette offset (som navnet antyder) refereres med hensyn til noen referansepunkt og generelt brukt på differensiell noder.Mener du at innspill likespenning som transistoren er nøyaktig på sitt kvotient punktet (dvs. arbeidspunktet) er forskyvningen spenning?
VARUNKANT2k, husker offset definisjonen for en opamp (offset: Inngang DC spenning nødvendig å sette output nøyaktig til null volt). De samme definisjonene kan brukes til transistorer: En viss spenning Vbe er nødvendig for å sette ønsket Hvilestrømmen (driftspunkt). Denne spenningen kan betraktes som en offset spenning (men er i de fleste tilfeller kalt "forspenning").Jeg tror ikke det er helt klart ennå. st forspenning er nødvendig for å operere transistor på kvotient punkt, men vår krets fortsatt ikke kan bosette å kvotient punkt og dermed trengte ekstra spenning å gjøre det operere på nøyaktig kvotient punktet. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 12:43 ---------- Forrige post var på 12:40 ----- ----- [/size] [/color] Igjen dette offset (som navnet antyder) refereres med hensyn til noen referansepunkt og generelt brukt på differensiallikninger noder.