om hybrid SAR adc

S

spray

Guest
Jeg ønsker å lage en hybrid 10 bits SAR ADC som bruker kondensator og motstand.Men jeg vet ikke hvor bør jeg sette motstanden serien, i MSB eller LSB som det vedlagte kartet?Hvem kan fortelle meg hvor skal jeg sette, og hvorfor.Hvordan påvirker dette valget ADC ytelsen som INL, DNL og SNR.takk![/ img]

På papiret viser du bruker de motstandene som MSB.Dette sikrer monoticity i MSB og forbedre INL.

Bastos

Vel, er faktisk den resistive netto koblet til en kalibrering kondensator av samme størrelse som den kapasitive LSB (ikke ADC's LSB).Hvis ADC var bare kapasitive, den siste kondensator, av samme størrelse enn LSB én, skal kobles til Vref-.I dette tilfellet bruker du en spenning proporsjonal med koden til resistive DAC å legge til flere bits oppløsning på ADC.

Bastos, hvorfor tror du det er MSB?

Humungus skrev:

Vel, er faktisk den resistive netto koblet til en kalibrering kondensator av samme størrelse som den kapasitive LSB (ikke ADC's LSB).
Hvis ADC var bare kapasitive, den siste kondensator, av samme størrelse enn LSB én, skal kobles til Vref-.
I dette tilfellet bruker du en spenning proporsjonal med koden til resistive DAC å legge til flere bits oppløsning på ADC.Bastos, hvorfor tror du det er MSB?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back