Om LTCC

O

omgjengelig

Guest
Kan noen diskutere LTCC brukt i RF-grensesnittet? Kanskje jeg kunne gjøre det i nærmeste fremtid.
Fra enkelte webs, jeg synes at det er hovedsakelig brukt i passive elementer, spesielt filtre og vco ...

Noen råd?

Hei,
LTCC er en av de lave kostnadene MCM teknologi, kan du finne god informasjon om dette på følgende nettsted www.valtronic.com.
hilsen,

- Lang leveringstid
- Ikke for høy effekt design (dårlig varme gjennomføring)

De er veldig bra for å lage moduler som bruker overføring linjer som filtre og couplers.Jeg så en som var multilayered og hadde rundt seks filtre i et kvadrat cm eller to.

LTCC er en god tilnærming for et grensesnitt når pris og / eller kompleksitet kjører designen.Den har anstendig termisk charateristics, men elektriskt grunn av råhet av metalization, tapene kan være litt høyere enn myke underlaget.

Grunner til å bruke LTCC:
- Svært kompliserte multilayer kretser (30 Layers) med over 80.000 VIAS (blind, hvis nødvendig) per lag

- Trykk på arbeidskraft er lav sammenlignet med tilsvarende kretser i andre substrates

- Svært god presisjon

Grunner til ikke å bruke LTCC:

- Leverandør stabilitet.Leverandørens avfyring profiler variere til det punktet at du design til deres prosess

- Krymping.Selv i lokale presisjon er utmerket, stor krymping er ganske uforutsigbar.Temperatur er også et problem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back