Om RFIC Layout

B

blueblues

Guest
Hei:
Jeg begynner utformingen av en ISM mottaker.Kunne noen fortelle meg hvordan du gjør det?Hvordan isolere VCO, LNA & blandebatteri?Jeg er ferdig design og simulering av hver blokk med hspice.

Hilsen

Noen tips som jeg fikk fra diskusjonen med mine kollegaer:

1) behandle Transistor som et menneske som foretrekker symmetriske vise ... se alt det samme fra venstre til høyre ...fra front til rygg
Derfor tilleggskonto er veldig nødvendig

2) Metal-plasser er nødvendig for å avlaste noen av stress bygge opp på grunn av lang metallization

3) MOS Cap er ønskelig å eliminere noen av pigge som eksisterer under spenning overgang

T Zul

Takk u ovenpå!

Bør vi vokte ringene arrroud hver RF del?Eller hvordan du plasserer dem?

Og om skjerming
og jording, som faktor bør vurderes mer?

Jeg vet at isolasjon er en viktig sak, men jeg vet ikke hvordan du utfører den på layout scene nøyaktig.

å isolere et metall som har et signal, men en annen metal traks arrond det og de er koblet til jord

på vakt ringene er en ring av ohmic kontakter arround blokken u ønsker og koblet til bakken eller VDD, dette avhenger ur substarte

også prøve å gjøre noen digitale deler Afar som poosible fra RF-komponenter

den varactor av vco, gjør det i en brønn for å unngå Capacitance variasjon grunnet substarte strømninger

isolasjon skal gjøres på denne måten
bruker godt du kan gjøre guardring
hvis du bruker CMOS behandle denne vil hjelpe litt
fra TEG 20 micron godt isolert gjør 30dB 0.18u prosessen
(faktiske data, avhenger prosess teknologi)
hvis du bruker MOSEpi masseoppdateringen gjeldende påvirker mer støy (som fase støy)
for eksperimentet mitt tok jeg 100micron mellom RFAMP og VCO å unngå både støy og lokale lekkasje
tnx

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back