om samsvarende impedances

M

mmarwan

Guest
Jeg har problemer i en del spørsmål i matcing nettverk og målrettet impedances ..
anta at jeg har en transmision linje med impedans Z1 på venstre side, og jeg vil bruke den til TL av Z2 på RHS så jeg legger en samsvarende nettverket inbetween å unngå refleksjoner tilbake på Z1, men betyr det at alle hendelsen kraft på Z1 linjen er overført til Z2 linje gjennom målrettet nettverk .. Med andre ord, jeg vet at det er en stående bølge i matchende nettverket selv, betyr dette at den samsvarer nettverk disipates strøm ..
er det noen refrences som snakker om samsvarende nettverk bortsett fra strømmen transfere synspunkt.
Jeg blir så gratefull om noen ville hjelpe meg ...

Hvis det ikke er noen tap i de mellomliggende nettverket, ingen makt er tapt.Hvis søkeord er gjort av et distribuert nettverk, som kvart bølge av linje, det er refleksjoner i midtre linje, men alle avbryte ut akkurat der den første og den midtre linje møtes.

Hvis det er en samlet element nettverk, det er spenning over L og C komponenter gjør gjeldende gjennom dem og produsere tapene fra alle serier eller omdirigeringen resistances.Den inductors vanligvis har mesteparten av tapet.

Hvis du ønsker litt omtrentlig verdier, en test av HF nettverk gjennomført av ARRL viste at minst 10% tap på alle modeller.

Tenk på det som en bil med en standard overføring.Hvis du går 5 miles per time, og du har en 200 HK motor, hvis du er i første gear kan du få de fleste av de 200 HP til dekk for å gjøre bilen akselerere, men hvis du er i 4de gear på 5 MPH 200 HP er inefficiently bortkastet og motor sputters og jerks.

Men i senere tilfelle, overføring er ikke absorberende de ubrukte hestekrefter og få Red Hot!Motoren er rett og slett ikke i stand til å levere sine utviklet kraft til hjulene på grunn av en last samsvarer ikke.

Samme med en RF-senderen.Det kan bli vurdert til 100 watt effekt, for eksempel, men kan bare levere den kraften når riktig Beregnigner gis.Ditt samsvarende nettverket tar antennen impedans og konverterer den til noe som transmitter liker å se.Feilkoblede kraft, for det meste er filt på transmitter, ikke samsvarende nettverket.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back