Om stilen i skanningen kjetting

S

suituse

Guest
Skanningen stilen kan være full-scan eller delvis-scan.Og full scan stil kan redusere kompleksiteten mønsteret generasjon og få en høy dekning.Men det er så mange FFS i design våre nå (selv om vi bryter dem inn i flere kjeder), lengden synes å være for lang.Det vil ta så lang tid da hver kjede skanninger serielt.Hva kan jeg gjøre?Og hva er riktig lengde for hver kjede?
En annen metode er å bruke delvis-skanning stil.Likevel, som FFS skal settes inn i kjeden, mens vi fortsatt kan beholde en høy dekning?
Kan du gi meg noen råd?

Det er ulike algoritme for full skanning og delvis scan.Du kan sjekke FASTSCAN & FLEXTEST av Mentor.
For ATPG, full scan raskere enn ufullstendig skanning.

Jeg tror du må bestemme lengden på lenken (kanskje 100 ~ 200)!Etter fast kjetting lengden, vet du hvor mange kjeder du har.

Noen verktøy støtter skanning komprimering logikk, skanningen kjeden lengden kan grately redusere benytter denne metoden.

scan chain .... innsetting .. avhenger av hvor kompleks og viktig er arkitekturen .... hvis arkitektur er SOC (multi core ).... da blir det behov for full scan ....eller kan bli delvis skanne ....
avhenger DFT ingeniør ... og dekning ... kreves på at SOC ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back