Om transient simulering

S

Sakuragi

Guest
Hellow, alle,

Jeg er ny mann i dette forumet.Nå har jeg simulerer oppstart funksjon av en skjevhet krets (VT referanse) for OP av transient simulering.
Og jeg fant ut at resultatet har relasjon til inkrementelle tidsskalaen jeg satt.For større verdi, skjevhet krets "start up" selv om jeg fjerne "oppstart" krets.
Hvorfor?Hva er dette tidsverdi du vanligvis?

THX ~ ~

å sjekke oppstart, normalt bør u prebiased noden til enten lav / høy hjelp 1G motstanden, slik at noden forårsake skjevhet kretsen å holde av.
Bruke en større tidsskala fører til at simulatoren gå glipp av detaljer, når det ser ikke overgangen, vil det gå en større gangen trinn enn hvis u ha mindre tid skala.Imidlertid bør dette bærer ikke direkte konsekvens av om kretsen starte opp eller ikke.Visste du starte nodene?

Hvorfor ikke bare du rampe leverandørindustrien og sjekk simuleringen?

Jeg rampen kraften fra 0 til vdd, og trenger jeg sette initielle tilstanden i tillegg?
Hvis ja, hvorfor?
Takk så mye.

Definitivt, kan du sette opp den opprinnelige tilstanden.Vanligvis krets som trenger en oppstart har to stabile driftsforhold, ett på null volt og den andre ved normal spenning til hvilken krets opererer.Derfor, oppstart brukes til å presse kretsen til den andre stallen driftstilstand ved å pumpe den nødvendige strømmen.Så kan du sette en av de spenninger som initial driftstilstand (mest preferbly null volt)

Ja.For å kontrollere om oppstart krets kan fungere eller ikke, først må du sette skjevhet krets opphold av staten, ikke sant?En ting til, simulere ulike rampe priser og ulike hjørner / temperatur etc. for å kontrollere at den fungerer.

Håper det hjelper.Lykke til:)

hilsen,
jordan76

lastdance skrev:

å sjekke oppstart, normalt bør u prebiased noden til enten lav / høy hjelp 1G motstanden, slik at noden forårsake skjevhet kretsen å holde av.

Bruke en større tidsskala fører til at simulatoren gå glipp av detaljer, når det ser ikke overgangen, vil det gå en større gangen trinn enn hvis u ha mindre tid skala.
Imidlertid bør dette bærer ikke direkte konsekvens av om kretsen starte opp eller ikke.
Visste du starte nodene?

Normalt 0,1 ns er god nok til å karakterisere.I virkeligheten du ikke oppstart forsyningene så fort.Men, i tilfelle, har du fortsatt gjøre tvil gå for en mindre tid trinn.

prøve å bruke en svak NMOs trekke ned på noden der u injiserer det oppstart gjeldende.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back