OP-AMP ac analyse

R

rampat

Guest
wat er de forskjellen mellom store signal få og små signal gain.for bestemt OPAMP de hv nevnt Stor signal voltage gain = 50V/mV og Av (small signal gain) = 40dB.They ikke er samsvarende. Kan noen plz xplain det?

OP-AMP virker på noen operasjon punkt, for eksempel A (x, y).For store signal gevinst er y / x, for små signal gevinsten er stigningstallet på dette tidspunkt dy / dx.

Hei der

Vel, hvis du vurdere den karakteristiske grafen for en transistor, vil du sikkert forstå dens ingen linearitet.Når et lite signal brukes på bias punktet kan transistoren er gevinst anses å være konstant siden avvik fra dette punktet er liten.Dette er tilfellet i mange forsterkere som du kommer over i elektroniske lærebøker.(Razavi, Sedra, Gray).Men en annen sak bør også nevnes, hva om det svinger så mye at den flytter bias punktet betydelig, for eksempel i en oscillator.Da vil gevinsten ikke vil være den samme som den forrige saken.Faktisk, B. Razavi i sin berømte CMOS bok nevner dette punktet så pent og bruker den begrunnelsen at jeg brukte over å rettferdiggjøre fenomenet.

Skål

Small Signal få del i forstått, men for OPAMP hvor jeg vil bli 50V/mV store signal gain.How å se denne spec?

Stor signal gevinst er DC gevinst og den lille signalet gevinsten er ac gevinst.

hvis u dont mind kanne u fortelle meg testbench setup å chk denne DC gevinst?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back