OP-AMP spørsmålet?

M

Mediatek

Guest
Sorry for be to dumme spørsmål:
Ved lasting er kondensator, hva slags op-amp arkitektur jeg trenger for å laste?
Ved lasting er motstanden, hva slags op-amp arkitektur jeg trenger for å laste?

Så vidt jeg vet, er den eneste forskjellen i tilnærming som du ikke trenger en lav-impedans output stage (som emitter tilhenger eller klasse b / ab amplifyer) for første tilfellet, men du gjør for andre.

hvis resistiv last er ganske høy, kan du bruke høy o / .p impedans OPAMP dvs. en transconductance.if din ressistive belastningen er lav Tou må bruke lav o / p impedans OPAMP.

Kan klasse AB er ok for både høy Capacitive belastning og lav resistiv last?

for resistive loading, selv om lasting er høy på grunn av lav o / p impedans av OPAMP er det mismatch.so, for å unngå dette trygt bruke en buffer forsterker å skille belastning fra OPAMP i begge tilfeller for å unngå problemer.

For op-ams vi generelt opptatt av spenning gevinst.Så om du trenger et op-er med høy eller lav produksjon impedans er avhengig av lasting impedansen forhold til op-am produksjon impedans.Når du legger impedans er lav, vil en buffer være nødvendig å overføre høy op-am output impedans til lav.

Kanskje, bare base på lasting, er svaret ikke er riktig.

For en enhet gevinst OP (med feedbak av OP), er dens produksjon decreseing svært lav hvis det nære sløyfe gevinsten er stor.Da output impedans på op (åpen sløyfe) kan være svært store.

Så valg for en struktur av OP ikke passer bare basert på lasting.

Den feedbak type og colse løkke (loop gain) også er en svært viktig faktor.

Fra min erfaring:
For Capacitive: OTA
For Resistor: OTA med klasse AB.

srivats

For en tung motstand lasten er en bufret amp nødvendig.Prøv klasse AB for bedre kjøring effektivitet.Felles kilde N & P utgang par.Du kan også simpliy prøve med en felles avløp utgangsnivå på bekostning av produksjon swing.For en tung lue belastning, tror jeg bedre du bør lære mer teknikker i kompenserende siden det alltid påvirke båndbredde og stabilitet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back