OPAMP av Pipeline ADC siste stadiene

I

iamxo

Guest
Som vi alle vet, i rør ADC den kondensatoren størrelse kunne skalert ned i siste stadier sammen med OPAMP gjeldende (men GBW skal være konstant).

Men da jeg var planlegge OPAMP for MDAC (som brukes i siste stadier, det vil si small cap kunne brukes), fant jeg det jeg trenger stort gjeldende for å opprettholde closed-loop GBW, fordi parasittiske cap på gate av input transistor er stor nok til å kunne sammenlignes med dekslene i MDAC som fører til liten tilbakemelding faktor og resultater i liten lukket krets GBW.Det forringer bosetting av den lukkede OPAMP.

Så ikke noen ansikt det samme problemet?Hvordan fikk du løse det?takke dere alle ~

Kanskje du burde skalere størrelsen på Op din forsterker også?

for eksempel: hvis du skalere kondensatorer med 4 og op amp med 4, din feed-back faktor vil være omtrent det samme stedet for å bli mindre.Så strømmer kan skaleres ned også.

Anta at kondensator verdien er som dette: Cs = 0.25p, Cf = 0.25p, Cload = 0.25p
og OPAMP innspill parasittiske hetten er Cp = 0.2p, og tilbakemeldingene faktor er bare
0,25 / (0,25 0,25 0,2) = 0,357, så hvis jeg vil det closed-loop GBW å være 900m, da min OPAMP open-loop GBW bør 900M/0.357 = 2.52G.

Men siden inngangen parasittiske hetten er fast, er størrelsen på input transistor også løst.hvis jeg trenger en så høy GBW (2.52G), hva jeg kan gjøre er å øke strømmen.

så er dette sant?eller jeg velge for stor belastning cap for neste etappe (her 0.25p, som er 0.125p for prøvetaking og en annen 0.125p for tilbakemelding).
Thank you all.

"Men siden inngangen parasittiske cap er fastsatt størrelsen på input transistor er også løst. Hvis jeg trenger så høy GBW (2.52G), hva jeg kan gjøre er å øke den gjeldende."

Hvorfor er input transistor størrelse fikset?Kanskje du burde skalere dem ned.

Jeg har allerede skaleres det er input parasittiske cap i tidligere stadier større, nesten 1p i den første fasen.

"Som vi alle vet, i rør ADC den kondensatoren størrelse kunne skalert ned i siste stadier sammen med OPAMP gjeldende (men GBW bør være konstant)."

Er spørsmålet ditt om skalering?

tilbakemeldingene faktor, f = CF / (Jf. Cs Cp), når du skalerer alt med en faktor K, f forblir den samme.

eecs4ever skrev:

"Som vi alle vet, i rør ADC den kondensatoren størrelse kunne skalert ned i siste stadier sammen med OPAMP gjeldende (men GBW bør være konstant)."Er spørsmålet ditt om skalering?tilbakemeldingene faktor, f = CF / (Jf. Cs Cp), når du skalerer alt med en faktor K, f forblir den samme.

iamxo skrev:uh, høres det rimelig, men må vi opprettholde OPAMP GBW, så Cp ikke er skalert det samme som Cs eller Jfr.
I et ord, er mitt problem at jeg ikke kan bruke lite strøm for å oppnå høy closed-loop GBW hovedsak skyldes store innspill parasittiske cap.
Jeg vet ikke hvordan man løser det.

timof skrev:iamxo skrev:uh, høres det rimelig, men må vi opprettholde OPAMP GBW, så Cp ikke er skalert det samme som Cs eller Jfr.
I et ord, er mitt problem at jeg ikke kan bruke lite strøm for å oppnå høy closed-loop GBW hovedsak skyldes store innspill parasittiske cap.
Jeg vet ikke hvordan man løser det.

iamxo, jeg synes du mangler svært viktig punkt her.ft en OPAMP kan gis som m = β gm / Cl.Når du skalere stadier, lasten tilbakemelding faktor forblir konstant imidlertid lasten kapasitans er redusert halvparten (forutsatt at du skalere ned med 2 ca og ikke ta hensyn Uskalert parasitics som CMFB etc etc).Så, når Cl er halvert, trenger du halve aktuelle å holde samme gm og halve innspill transistorer for å beholde samme strømtetthet (eller Vdsat).Derfor må senere stadier OPAMP bruke halvparten av strømmen.

I en av mine papirer (som er i ferd med å publisere snart) Jeg kommer forholdet mellom fot, Cl og CIP (inngang parasitics) samt i å lage design av senere stadier mer systematisk.Jeg kan sende deg papiret når den vil bli offentliggjort.Jeg kan fortelle deg at det er en optimal størrelse for innspill cap å få maks effektivitet og minst mulig strøm.Med andre ord hvis input parasitics er mer eller mindre enn det optimale verdi, vil du brenne mer kraft for å få ønsket fot

Usman Hai skrev:

iamxo, jeg synes du mangler svært viktig punkt her.
ft en OPAMP kan gis som m = β gm / Cl.
Når du skalere stadier, lasten tilbakemelding faktor forblir konstant imidlertid lasten kapasitans er redusert halvparten (forutsatt at du skalere ned med 2 ca og ikke ta hensyn Uskalert parasitics som CMFB etc etc).
Så, når Cl er halvert, trenger du halve aktuelle å holde samme gm og halve innspill transistorer for å beholde samme strømtetthet (eller Vdsat).
Derfor må senere stadier OPAMP bruke halvparten av strømmen.I en av mine papirer (som er i ferd med å publisere snart) Jeg kommer forholdet mellom fot, Cl og CIP (inngang parasitics) samt i å lage design av senere stadier mer systematisk.
Jeg kan sende deg papiret når den vil bli offentliggjort.
Jeg kan fortelle deg at det er en optimal størrelse for innspill cap å få maks effektivitet og minst mulig strøm.
Med andre ord hvis input parasitics er mer eller mindre enn det optimale verdi, vil du brenne mer kraft for å få ønsket fot

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back