OPAMP design for SC-Integrator

W

woodrave

Guest
Hallo,

for en skole prosjekt, må vi utforme en OPAMP for en slått-kondensator Integrator.Målet er å utforme OPAMP for første integrator (se bildet) med følgende begrensninger:

-klokke frekvens: 50 MHz
-3.3V
-Velg VCM og VCM, i så godt som mulig

Jeg er ikke ute etter noen som gir meg en ferdig krets, men for noen instruksjoner om hvordan du starter.
Jeg har allerede foretok noen undersøkelser og funnet ut at GBWP bør være minst 10 ganger fclock, så det ville være 500 MHz her.Er det en god choise?
For spenning VCM i, mistenker jeg at den skal være så lav som mulig.Avhengig av krets dette ville bli noe sånt som 2 * Vdsat.Og for VCM: halve VDD spenning: 1.65 V. Dette tillater en maksimal swing.

Dessuten er jeg ikke sikker på hva bæreevnen er for første Integrator.Jeg regnet 4,5 pF, men jeg er ikke sikker på.

Og for topologi, foreslår jeg at det ville være fint å bruke en OTA, ettersom lasten er helt kapasitiv.Men jeg skal nok ha en ny scene for å få en god gevinst ...

Kan noen fortelle meg hvis jeg tenker på den gode retningen her, eller er dette alt helt galt?

skål,

Bert
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hva jeg mener er en enkel op amp kan gjøres ved hjelp av en differensial forsterker krets også.Bruk en gjeldende speil for å fungere som en konstant strøm kilde.Bias dine transistorer, henter gevinst verdi.Sjekk for stabiliteten i systemet.Få gevinst margin, fase margin.Få enhet buffer tegn.Hvis alt er tilfredsstillende deretter bruke frekvensen kompensasjon for å øke båndbredde for å oppnå en optimal gevinst båndbredde produkt.

Hei, takk for at du svarer.
Jeg har allerede gjort noe (se bildet).Kunne dette arbeidet?Dimensjonering er ikke riktig ennå, så jeg har ikke testet denne kretsen.
Men jeg er litt usikker på spesifikasjoner.Hva bør jeg gjøre for at det er en SC-Integrator.Er dette like viktig i begynnelsen (kapasitiv last, slew-rate ,...) eller er det andre spesielle ting som må gjøres for en slik OPAMP?
Hvor mye bør GBWP være?Og hvor mye er kapasitiv last?

skål,

Bert
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Krets bør arbeide.W / L variant kan også gjøres i enkle multipler av 50 / 2 eller så.

For en 1ste ordre design, kan du ta parametere som:
1) SR = 10 V / usec
2) Av = 5000 V / V
3) GB = 5 MHz
4) CL = 10 pF
5) Pdiss <0,3 mWatt
6) ICMR = 1,5 Volt
7) ICMR-= 0,2 Volt

Takk for reaksjonen shainky!
Jeg bare lurte på om GBWP av 5MHz er nok for denne kretsen?Jeg hadde ikke tid til å prøve den ut ennå, men jeg skal gjøre det så snart som mulig, og etter resultatene.

skål,

Bert

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back