opamp krets - ukjent kopling

P

Prototyp_V1.0

Guest
Jeg kom over en enkel opamp chematic.Det
er ment å være en amplivier, men jeg kan ikke innse det.Jeg har ikke prøvd å simulere det (har ikke simulering prog).

Det nærmeste jeg kan tenke på er en forskjell forsterker, men motstander fra positive innspill til jorden er shorted her.

Når bryteren er åpen,
er det en inverter.Spørsmålet er når bryteren er lukket (ikke drive).
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det
er en / - 1 switchable forsterker ofte brukes sammen med en analog bytte som en modulator og demodulator.Selvfølgelig, det virker som en konvensjonell invertere amp med bryteren lukket.Hvis du tenker på,
vil du sannsynligvis forstå hvorfor det virker som spenning følger med åpnet bryteren.

Sitat:

Når bryteren er åpen, er det en inverter.
Spørsmålet er når bryteren er lukket (ikke drive).

Takk.Nei, jeg kunne ikke se.

Vel, jeg antar at:
til enhver inngangsspenning innspill fra Uinn, samme spenning vil bli funnet på begge inngangene på opamp, exept fra en liten feil.Er det riktig?

R3 er utlignet avbryter, det er derfor R3 = R1.

Når bryteren er lukket, gevinsten er bare -R2/R1.

Når bryteren er lukket, den kretsen kan være en buffer, men du har fortsatt å se programmet.

Skål

Kan jeg punkt til et annet interessant eiendom i kretsen?
Det virker som en buffer med gevinst =
1 også hvis R2 ≠ R1 (selvfølgelig med bryteren åpnes).
Dette har den fordelen at loopen gevinst kan reduseres til en convinient verdi - for eksempel hvis opamp ikke er kompensert for en fremgang på 1 eller 2.
Dermed har du en spenning følger med justerbar loop gevinst i forhold til stabilitet krav.

Jeg ble vist en måte å finne ut hvordan du kan beregne den endelige forsterkning.Bruk superposition prinsipp: se vedlagt bilde.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

med åpne slår det fungerer så enkelt invertere forsterker

xulfee wrote:

med åpne slår det fungerer så enkelt invertere forsterker

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back