Opprett eller Generation I / O PADS

K

Kulprashant

Guest
Hei alle,
Jeg jobber med flooorplaning & powerplanning hjelp SoC Encounter verktøyet.
i powerplanning hvordan du genererer I / O PADS og når disse i / o pads r kreves (betyr dette i / o pads nødvendig når anlog blokk er til stede i design) og hvilket grunnlag jeg har å velge antall makt stripe & ringer.
plz foreslå meg.

Takk & hilsen

Prashant

For å beregne bredden av makt ringer,

bredden av makt ring på den ene siden = (total strøm sendes til flis / metal tetthet) / 4

dividerer med 4, på antagelsen om at alle sider av brikken krever samme strømtetthet.Lagt etter 25 sekunder:
For å beregne bredden av makt ringer,

bredden av makt ring på den ene siden = (total strøm sendes til flis / metal tetthet) / 4

dividerer med 4, på antagelsen om at alle sider av brikken krever samme strømtetthet.

du vil generere IO selv?
Normalt er levert av støperi, hvis du vil Creat io pute selv, må du gjøre mye av arbeidet, for eksempel.detemine ESD beskyttelse struktur, layout, simulering, rc utvinning, lib generere, ESD test og så videre

så denne I / O pads doesnt avhengig av ciruitry som vi skal ta på kjernen??

for en bestemt teknologi samme I / O pads kan brukes for ulike chips ???????Takk,
Prasad

Io pads er nødvendig når u er design en brikke som skal fremstille som øverste nivå ..ellers makro dont nød io pads
Dens ingenting avhenger anolog blokker finnes eller ikke ..

Den avhenger av hvor er pin er reell outpin av dere chip ..Hvis PIN er ekte pinof brikken så io pads er nødvendig ..dont bli forvirret ..Noen ganger denne pinnene er koblet til en annen modul når u bruke denne modulen som makroen ...

Power rem og bredde beregning se under linken

www.vlsitechnology.org ved at klikke på IR miste oppsummering ..

Hilsen
Shankar

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back