oppstartstid av bandgap

N

naisare

Guest
Behage hjelpe meg å forbedre oppstartstid av bandgap ..
Hvis noen av u har starte opp kretsen som er veldig rask, kan du laste opp her ..
Bandgap krets er den normale cascoded PMOS og cascoded NMOs krets ..

Øk oppstart hjelperen gjeldende injeksjon og slå den av etter bandgap nå nær sitt fulle spenning.

Kjære herr:

La meg for en ekstra spørsmål:
Vanligvis bandgap oppstart i løpet av noen usec.
Hvor raskt vil vi presse?~ 10nsec?

Er ikke dette svært knyttet til lukket sløyfe transient respons,
og viktige egenskaper som Gain, GBW, slewrate ...
av loopen kjernen, dvs. bør OPAMP spille viktig rolle
i dette svaret?

Det er sant!

Den PTAT loop som skaper en spenning forskjell nær null på målet driftspunkt dominerer hastigheten.Hvis regulatoren output driver bandgap spenning og får sin input fra PTAT spenningsforskjellen utgang det som kan beskrives som en frekvens transfer funksjon.Det er avhengig av strømtetthet en parasitt polet.Høyere strømtetthet konflikt med høyere DC nøyaktighet og produksjon spredning.Dette polet definere sløyfe båndbredde.

Det oppstart kan være en rask turnon gjeldende kilde med en liknende strøm til målet PTAT.Ved førstegangs oppstart denne aktuelle lade opp kompensasjon eller dominat regulator polet cap.Hvis PTAT loopen gjeldende overstiger en grense denne aktuelle kan være slått av.Så oppstartstiden er å chargeup erstatningen pol lokket til målet verdi.Dersom oppstart og PTAT nåværende er i samme området oppstart er ca loopen båndbredde.

Den PTAT hjelper ikke i begynnelsen med lav oppstart strøm fordi spenningen forskjellen er svært liten for lav PTAT dagens første.Hvis det er en inngangsspenning offset fra forskriften amp den bandgap ikke oppstart i det hele tatt.

For 0,18-0.5um jeg observere mellom 200-1500ns oppstartstiden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back