Optimal Taper for Impedance Matching

N

newbie101

Guest
Hei Alle,RW Klopfenstein, A Transmission Line Taper av forbedret design, Proc.IRE, Vol.44, pp.31-35, 1956.

I januar 1956 Proceedings of the IRE presenterte RW Klopfenstein ligninger som kan brukes til å designe overføring linje smalner."... det Dolph-Tchebycheff taper er optimal i den forstand at den har minst refleksjon koeffisient omfang i passband for en viss lengde taper".En av ulempene av Klopenstein taper er at en impedans brudd eller trinn oppstår i endene av taper.RP Hecken, en nær-Optium matchende Seksjon Uten diskontinuitet, IEEE, Vol. MTT-20, pp. 734-739, 1972.

I november 1972 Transaksjoner av MTT, RP Hecken modifiserte Klopfenstein metode for å eliminere impedans diskontinuitet.Denne "nær optimal" taper er bare litt lengre enn Klopfenstein taper.Ok jeg kopierte beskrivelser fra en webside ...

Det jeg prøver å si her er-> begge disse designene ble gjort for lenge siden!(1970 og 1950)

Er det noen forbedringer siden da.Hvis du vet om et papir gir et bedre taper profil, kan du laste opp eller i det minste legge papiret tittelen.

hilsen,
newbie101

Dette svært interessant, men jeg tror at teoriene i 1970 og 1950 allerede svært moden

ta en titt på dette:
http://www.gb.nrao.edu/ ~ rnorrod / Mathcad / Klopfenstein / klopfensteintaper.html

Hvis de bruker det på National Radio Astronomy Observatory ...

Jeg prøver også å bruke den med 4 stablet helix

Ciao

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back