Oscillators: Tilbakemelding eller-ve Resistance

A

anisnn

Guest
Hei alle,

Jeg leste et sted at oscillatorer kan klassifiseres enten som en tilbakemelding eller en-ve motstand.Hva er forskjellen mellom de to?

Takk,
Anis

http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/1057
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

negativ motstand vil alltid være der i oscillator.
Veien for generering-ve motstand er enten av serien strømmen tilbake eller parallell feed back.
uten positiv feed-back ingen svingninger er mulig.

Takk begge to.Men artikkelen Kompenserende for Ideality Factor og Series Resistance Forskjeller mellom Thermal Sense Diodes ..hvordan er den relatert til-ve motstand?kanskje du kan forklare meg litt?

Takk abshikebabs!Så er resonator kan være både tilbakemelding og ha-ve motstand.Det er bare opp til meg å velge hvilken metode for simulering.Er det noen tommelfingerregler for hvordan du velge hvilken metode som er bedre?

Takk!

oscillator produserer output uten innspill og dette er knyttet til energi og dermed betyr negativ motstand ......og oscillator skal ha en tilbakemelding med flere av phase shift of 0 ° eller multipler av 360 °....

For lavere frekvens opp til 4GHz du kan gå for paralle tilbakemeldinger siden du er beginer.
design av serien feed back oscilltor er relativt enklere.
les veiledning på www.rfic.co.ukLagt etter 3 minutter:parallelt feed back, simulering tar mye tid,
fordi du må justere tilbakemeldinger lengde for fase justering.
Også Hvis du bruker resonatorer i tilbakemeldinger banen da coupling gapet er separat sak.
Gå for serien tilbakemelding.
Eneste er at du må gjøre mye eksperimentering
Det vil aldri fungere i henhold til krav for 1. forsøk.
Lykke

Se bilde vedlagt
Det er "Interdigital-filter microstrip oscillator" av frekvens 2GHz.
En interdigital band-pass filter brukes som en del av tilbakemeldingene nettverket.For å bringe den totale fasen skifte til et heltall multiplum av 2 * PI radianer, ytterligere forsinkelse linjer kan det være nødvendig å få de riktige tilbakemeldingene fase.
Den totale forsterker pluss tilbakemelding phase shift fortsatt må være et heltall flere "m" med 2 * PI radianer, men "m" er ikke begrenset til enhet og kan bli svært store ved lys-wave frekvenser.
Selv om det beskrevne oscillator kan se komplisert, den inkluderer noen fordeler sammenlignet med konvensjonelle lavfrekvente design.Selv om Sp i microstrip resonatorer er ikke veldig høy (i størrelsesorden 50-100), kan den fasen skråningen gjøres høyt takket være den store totale phase shift (øke multiplum av 2 * PI radianer).På den annen side kan svingning på uønsket multiplum av 2 * PI radianer bli undertrykket ved å skreddersy (justere eller trimme lengden på avstanden mellom koplede linjer ect.) Amplituden respons på tilbakemelding nettverket

Hei Abshikebabs!

Takk for din hjelp og forklaringer.Som du foreslo jeg lære å bruke serien tilbakemeldinger.Jeg ønsker å bruke topologien er vist nedenfor.

Jeg er også lese hvordan du utfører åpen sløyfe simulering basert på Alechno's papir som kan finnes på

http://www.diei.unipg.it/DIDATTICA/CORSI/alimenti/materiale-oscillatori/ALECHNO.pdf

Men jeg er forvirret hvordan du bruker s-parametre å laste og matche kretsen når vi bryter sløyfen.Kan du forklare dette for meg?Så vidt jeg forsto, må vi legge resultatet av resonator med innspill belastning av forsterkeren.Men hva passer inn bety?Hvis jeg oppretter denne kretsen - forsterkeren - resonator - inngang belaste og verifisere at S21 gevinsten> 1 på null fase skift, vil oscillator svinge når jeg lukker loopen?

takk!
Anis

gå til
www.rfic.co.uk
det er veiledning på feed back oscillator.lese den først.
Det finnes mange måter å utforme en oscillator.
Først gjør god stabil forsterker og gi feed back til å gjøre krets svinge.i feed back det selv du legger resonator.
Hvis du utformer en forsterker, vil bare du trenger samsvarende andre kloke du ikke trenger.
Jeg har laget serien tilbakemeldinger eller refleksjon oscillator og jeg har ikke brukt matchende nettverk.
Jeg har nettopp avsluttet min krets til 50ohm.Lagt etter 5 minutter:Er du designe CMOS Osillator?
hvilken programvare bruker du?
Jeg kan bare veilede deg i microstrip kretser, har jeg ikke gjort silisium design.
I den tilhørende problemet foreslår jeg gjøre stabil forsterker for frekvensen du ønsker.for I / P & O / P impedances vil være 50 ohm.
så sørg tilbakemeldinger linjen slik at zo er 50 ohm.
Prøve ut i simuleringen.
Jeg prøver også feedback oscillator.det krever mye simulering.Dersom du ikke har programvare så matematisk beregning tar svært lang tid.

ja ..Jeg har lest opplæringsprogrammer.Jeg bruker mikrobølgeovn Office.Jeg er ikke designe forsterkeren.Jeg bruker et kommersielt forsterker, MAR 6 med MEMS resonator.Jeg har gjort fase skift = 0 og få> 1 ved resonans frekvens for åpen sløyfe-simulering.Men jeg gjorde ikke sette inngangsimpedans av forsterkeren på slutten av resonator.Hvordan kan jeg få den inngangsimpedans av forsterkeren hvis jeg bare har S-parametrene?Er det ok hvis jeg bare sette 50 Ohms å avslutte kretsen?Hvilke andre kriterier i simulatoren skal jeg se etter?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back