output buffer i miller OPAMP

P

pugongying

Guest
først, jeg tror at hvis vi ønsker å kjøre resistiv last, må vi legge til en output buffer til OPAMP.
Når det ikke er utgang buffer, kompensasjonen kondensator (Miller kondensatoren) er mellom fisrt og seconde scenen

Deretter legger vi på et annet nivå, navnet den tredje fasen, så mitt poeng er at hvordan setter vi erstatningen kondensator (Miller kondensator):
mellom første og andre trinn?
eller mellom den første og den tredje scenen?

Mellom første og tredje trinn hvis du bruker kilde etterfølger som tredje etappe.

De to polene som er nærmest opprinnelsen til e-flyet vil bli dannet av produksjon noden av det første steget og produksjonsgapet noden i andre trinn.Den tredje pole opprettet ved utgangen knute på den tredje fasen blir far borte på grunn av den lave output impedans på kilden etterfølger.

[Dette forutsetter at den andre fasen er en felles kilde scene og den tredje fasen er en kilde tilhenger]

Du må legge en møllers kondensator mellom første etappe produksjon og den andre fasen utgang.En annen kondensator kan også være nødvendig mellom første etappe produksjon og den tredje etappen utgang men bare hvis lasten kondensator er høy nok til å bringe output node pol nær nok.

Håper det hjelper.

Med hilsen
Sachin

Det avhenger av buffer stil.Hvis du buffer OPAMP som OTA, så du trenger to landskamper - én mellom første og den andre fasen, den andre mellom andre og tredje etappe.Hvis du bruker souce tilhenger, så du trenger bare én landskamp mellom 1. og 2. trinn.

Jeg tror der å sette erstatningen hetten avhenger av hvor er den dominerende polen.Så du kan bruke denne Miller cap å splitte den dominerende polen og andre pol lenger unna for å få flere fase margin.

takk til dere alle.
Jeg innser at den grunnleggende regelen er å finne den dominerende polen og den andre polen, og prøv deretter å splitte dem.

Et annet spørsmål knyttet til denne typen struktur er at hvordan kan vi vurdere nuller?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back