På / Av Switching lys ved hjelp PICs

M

mouzid

Guest
Hi everyone,
Kan noen explaning eller gir en skjematisk hvordan å slå på / av en 220 V 50 Hz 75 W lyspære av en PIC?

mouzid skrev:

Hi everyone,

Kan noen explaning eller gir en skjematisk hvordan å slå på / av en 220 V 50 Hz 75 W lyspære av en PIC?

Takk hassan1980,
Kan du gjennom mer lys på dette ved å spesifisere som er sweeted Triac og opto?
Er det noen shematics.

mouzid skrev:

Takk hassan1980,

Kan du gjennom mer lys på dette ved å spesifisere som er sweeted Triac og opto?

Er det noen shematics.

Vel å kontrollere bytting av lyset sitt ganske lett å gjøre ... du må bare vite hvor mange lysene som antall lys vil avgjøre størrelsen på bilde ... vel det veldig enkelt ville være å bruke PIC 16F84 bruke det du kan få 13 I / O Pins ... vel som du må kjøre høy spenning 220 V-enhet slik at du må bruke en stafett, og stafetten skal være styrt av PIC ...
godt kan få gjøre som du trenger skjematisk ... vel bare regne det ut nedenfor ...
Koble Output Pin av PIC til Base noen generelle NPN Transistor, bør Samle ha en VCC og Emitter for at transistoren skal kom til den ene enden av Coil i stafett, den andre enden av reléer spolen skal være jordet ... felles for stafetten vil bli koblet til hoved 220V strøm, det normalt åpen tilkobling av dere Relay vil bli koblet til lys eller Laster en terminal og den andre terminalen vil være i Terminal 2 av de viktigste kraften ...

Håper du ville finne det ut ... ellers gi meg beskjed så skal jeg gjøre schemagtic og laste den opp

Med vennlig hilsen

jamshid.dastur skrev:

Vel å kontrollere bytting av lyset sitt ganske lett å gjøre ... du må bare vite hvor mange lysene som antall lys vil avgjøre størrelsen på bilde ... vel det veldig enkelt ville være å bruke PIC 16F84 bruke det du kan få 13 I / O Pins ... vel som du må kjøre høy spenning 220 V-enhet slik at du må bruke en stafett, og stafetten skal være styrt av PIC ...

godt kan få gjøre som du trenger skjematisk ... vel bare regne det ut nedenfor ...

Koble Output Pin av PIC til Base noen generelle NPN Transistor, bør Samle ha en VCC og Emitter for at transistoren skal kom til den ene enden av Coil i stafett, den andre enden av reléer spolen skal være jordet ... felles for stafetten vil bli koblet til hoved 220V strøm, det normalt åpen tilkobling av dere Relay vil bli koblet til lys eller Laster en terminal og den andre terminalen vil være i Terminal 2 av de viktigste kraften ...Håper du ville finne det ut ... ellers gi meg beskjed så skal jeg gjøre schemagtic og laste den oppMed vennlig hilsen

Oh yeah thats sant ... at du ikke kan kontrollere gjeldende for å kontrollere lysstyrken på lyset ved hjelp av bare en stafett ...
For å gjøre dette må du kontrollere kontroll og for at du må bruke en spenning kontrollert spenning / strøm kilde, men da styrespenning fra pic bør varieres over tid og dermed bruk av en analog utgang vil være nødvendig ...

Hei alle,
Nice teknikker.
@ jamshid.dastur, er det reléer (Drived med 5 volt?) tilgjengelig på markedet og kan sørge for denne oppgaven?

@ Jeg likte teknikken av IC og Triac men hvorfor akkurat Triac?

Hei master_picengineer,
Ja, du kan få en stafett blir drevet av bare 5 Volt, men hvis du ikke får en så du bruke den alternative 12 V Relé og kjør den med en NPN som nevnt.Ja det sikkert at hvis vil skru på lyset / OFF derav oppgaven er sikret.Som bruk av TRIAC er bekymret godt ja en TRIAC kan også brukes til å selv redusere kretsen ved å bare koble inngangen til den Triac til output pin av PIC, men det eneste ulempen er at som TRIAC er en 2 motsatt koblet Diodes så det har et spenningsfall (0.7 ideelt sett) på tvers av det under fremover biasing som forårsaker et lite tap av sinusformet bølge form, men nesten ubetydelig slik at du kan også bruke en TRIAC som et alternativ til stafett.

Med vennlig hilsen

Takk jamshid.dastur,
Jeg tror at Triac er bedre siden jeg ikke apreciate elektromekanisk.
Detalj på denne teknikken er vedlagt i filen.
Skål,
Master_PicEngineer [/ GVideo] [/ tex] [/ url]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back