PAL / NTSC konvertering med FPGA ...

D

Davorin

Guest
Noen som vet noen ressurser til å gjøre en PAL / NTSC eller NTSC / PAL konverter i FPGA?

Min idé er å bruke ADV7183 som input, ADV7171 som utgang, en syklon FPGA og en ekstern skjermminne.

Ville resultatet bli bra med bare fylle skjermminne på et kurs og lese ut på ulike bildefrekvensen?Eller ville være der en merkbar stamming i video-utgang?

gjøre u overveie det er verdt å sjekke kompositt til RGB-konvertering i FPGA

haha!
Jeg gjorde det 10 år siden!men det er fra PAL interleaved buffer til CPU prograssive skanne frame buffer.og rammen er fra 25Frame / s til 30frame / s.
videokvaliteten er god, kan nesten ingen fortelle forskjellen, men jeg fortelle deg, noen profesjonell video fyren kan se forskjell.
Jeg gjorde det fordi på den tiden, ingen kraftfull FPGA kan gjøre interpolering.

Hallo,

Du bør sjekke PAL / NTSC spesifikasjoner med stor forsiktighet.Hvis du
omkode fra NTSC til PAL det ganske lett å lage 25 bilder fra 30.
Når du gjør det omvendt PAL til NTSC må du gjøre noen bevegelse
beregninger (og kanskje 6 bilder butikken?).

Prøv å sjekke Snell og Wilcox nettsted: http://www.snellwilcox.com/support/resources/
som de er den ultimate kilden til kringkasting utstyr.

Hvis du har en sjanse til det nye Spartan3 fra Xilinx ville være en idal
platfrom for dette programmet.Spartan2 gjør jobben også.

hilsen,
SB

Er det noen off-the-sokkel NTSC <-> PAL-brikke?
Er de ikke gode nok for deg?

Et par bemerkninger om ovennevnte svar:
1.bortsett fra video koder og dekodere, må du ha et stort minne for lagring av et par bilder (minst 2) for bevegelse kompensasjon.
Vanligvis SDRAMs eller DPRAMs brukes.
2.NTSC er 525 lines@15.734kHz systemet er PAL 625 lines@15.625kHz, både kan være interlaced eller progressiv.Hensyn må tas til fange hver standard, dette gjøres vanligvis ved å konvertere innkommende std til 4:2:2 format og deretter overføre til den andre std.
3.Jeg ser ikke hvorfor Spartan3 ville være ideelt å gjøre denne typen konvertering.Hver FPGA stand til å arbeide med en hastighet av ca 90MHz kan gjøre dette.Jeg har sett denne konverteringen i Altera og Xilinx.Selv voksne familier som XC4000 og flex10K kunne gjøre denne jobben.

Med vennlig hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back